Αλκοόλ

gambling

Στον τζόγο και το αλκοόλ αναζητούν καταφύγιο από την ύφεση οι Έλληνες

Της Αλεξίας Σβώλου

Παρότι η οικονομική κρίση έχει προκαλέσει διεθνώς πτώση στις αγορές των παιγνίων έως και 30%, η παθολογική σχέση με τον τζόγο καλά κρατεί αφού σε αυτόν αναζητούν καταφύγιο-και σωτήρια-τα εξαρτημένα άτομα. Έρευνα του ΚΕΘΕΑ αποτυπώνει το μέγεθος του προβλήματος στη χώρα μας φανερώνοντας επίσης πως τα εξαρτημένα από τον τζόγο άτομα διατρέχουν 4 φορές μεγαλύτερο κίνδυνο να αναπτύξουν και διαταραχή κατάχρησης ουσιών, με πρώτη στη λίστα την κατάχρηση αλκοόλ.

Tags:

woman-rain

Αλκοολισμός: Γιατί οι γυναίκες πίνουν

Συγγραφέας: 
Χαρά Νομικού, κλινικός ψυχολόγος, παιδοψυχολόγος

Οι περισσότερες επιστημονικές έρευνες  για τον αλκοολισμό εστίαζαν το ενδιαφέρον τους περισσότερο στους άντρες. Πρόσφατες έρευνες όμως απέδειξαν ότι έχει  αυξηθεί η χρήση αλκοόλ και στις γυναίκες. Αυτές οι μελέτες αποκάλυψαν σημαντικές διαφορές ανάμεσα στην ανδρική και γυναικεία χρήση του αλκοόλ.

Tags:

alcohol

Παγκόσμια δράση ενάντια στο αλκοόλ

Νέα απόφαση για την μείωση των επιπτώσεων του αλκοόλ στην υγεία υιοθέτησαν την Πέμπτη, οι 193 χώρες - μέλη του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ), στη διάρκεια της ετήσιας συνέλευσής τους στη Γενεύη.

Πρόκειται για μια σειρά από συστάσεις που διατυπώθηκαν έπειτα από συνομιλίες δύο ετών και αποτελούν κατευθυντήριες γραμμές για τα μέλη του Οργανισμού.

Tags:

woman-wrincles

Οι ανθυγιεινές συνήθειες μπορούν να μας γεράσουν κατά 12 χρόνια

Ο συνδυασμός τεσσάρων ανθυγιεινών συνηθειών -κάπνισμα, υψηλή κατανάλωση αλκοόλ, σωματική αδράνεια και ανθυγιεινή διατροφή- μπορούν να γεράσουν έναν άνθρωπο κατά 12 έτη, προειδοποιούν ερευνητές.

Η Elisabeth Kvaavik από το Πανεπιστήμιο του Όσλο και οι συνάδελφοί της, που παρακολούθησαν σχεδόν 5.000 Βρετανούς ενήλικες για 20 έτη, βρήκαν ότι κατά τη διάρκεια της μελέτης απεβίωσαν 91 από τα 314 άτομα που είχαν και τις τέσσερις αυτές ανθυγιεινές συνήθειες (29%), σε σύγκριση με μόνο 32 από τα 387 άτομα  που δεν είχαν καμία από τις τέσσερις αυτές συνήθειες (8%).

Tags:

dark-chocolate-5

Σοκολάτα με...συνταγή γιατρού για ασθενείς με κίρρωση ήπατος

Οι γιατροί μπορεί πολύ σύντομα να «συνταγογραφούν» μαύρη σοκολάτα σε ασθενείς με κίρρωση ήπατος, καθώς τα ευρήματα μιας νέας έρευνας έδειξαν ότι η... γλυκιά λιχουδιά μειώνει τη βλάβη των αιμοφόρων αγγείων σε ασθενείς των οποίων το ήπαρ έχει υποστεί αλλοιώσεις λόγω υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ ή νόσου.

Επιπλέον, επισημαίνουν οι επιστήμονες, η μαύρη σοκολάτα βρέθηκε ότι μειώνει την αρτηριακή πίεση στο ήπαρ, χάρη στα υψηλά επίπεδα αντιοξειδωτικών που περιέχει.

Tags:

teenager-no-alcohol

Κατανάλωση αλκοόλ στην εφηβεία και κίνδυνος καρκίνου του μαστού

Οι νέες γυναίκες που καταναλώνουν αλκοόλ ενδέχεται να αυξάνουν τον κίνδυνο που διατρέχουν να αναπτύξουν καλοήθη νόσο του μαστού, η οποία αποτελεί αναγνωρισμένο παράγοντα κινδύνου για καρκίνο, προειδοποιεί μια νέα μελέτη.

Η μελέτη, στην οποία συμμετείχαν περίπου 6.900 γυναίκες ηλικίας 16-23 ετών, έδειξε ότι εκείνες που κατανάλωναν αλκοολούχα ποτά έξι ή επτά ημέρες την εβδομάδα είχαν πάνω από πενταπλάσιες πιθανότητες ανάπτυξης καλοήθους νόσου του μαστού στη μετέπειτα ζωή τους.

Tags:

easter-eggs

Πάσχα και Υγεία


Συλλογή ανεξάρτητου περιεχόμενου