Αλάτι και αναψυκτικά διαίτης επηρεάζουν τη νεφρική λειτουργία
Τα άτομα των οποίων η διατροφή περιλαμβάνει μεγάλες ποσότητες αλατιού και αναψυκτικών διαίτης έχουν αυξημένο κίνδυνο να παρουσιάσουν μειωμένη νεφρική λειτουργία, αναφέρουν Αμερικανοί ερευνητές.
Η Dr. Julie Lin και ο Dr. Gary Curhan από το Νοσοκομείο Brigham and Women πραγματοποίησαν δύο μελέτες σε περισσότερες από 3.000 γυναίκες που συμμετείχαν στη Μελέτη Υγείας των Νοσηλευτών κατά τη διάρκεια μιας περιόδου 11 ετών, προκειμένου να εντοπίσουν την επίδραση του νατρίου και των ροφημάτων με τεχνητές γλυκαντικές ουσίες στη λειτουργία των νεφρών.
«Αν και απαιτούνται περαιτέρω μελέτες λόγω των περιορισμένων δεδομένων που υπάρχουν σήμερα για το ρόλο της διατροφής στη νεφρική νόσο», δήλωσε η Dr. Lin, «η έρευνά μας δείχνει ότι η υψηλότερη πρόσληψη νατρίου και αναψυκτικών διαίτης συνδέεται με μεγαλύτερη ταχύτητα έκπτωσης της νεφρικής λειτουργίας».
Η πρώτη μελέτη των ερευνητών έδειξε ότι σε γυναίκες με καλή νεφρική λειτουργία η υψηλότερη πρόσληψη νατρίου μέσω της διατροφής συνδεόταν με μεγαλύτερη μείωση της νεφρικής λειτουργίας, εύρημα που συμφωνεί με πειραματικά ζωικά δεδομένα που δείχνουν ότι η υψηλή πρόσληψη νατρίου συμβάλλει σε προοδευτική μείωση της νεφρικής λειτουργίας.
Τα αποτελέσματα της δεύτερης μελέτης, που εξέτασε την επίδραση ροφημάτων με ζάχαρη και ροφημάτων με τεχνητές γλυκαντικές ουσίες στην έκπτωση της νεφρικής λειτουργίας στην ίδια ομάδα νοσηλευτριών, έδειξε ότι η κατανάλωση δύο ή περισσότερων ροφημάτων με τεχνητές γλυκαντικές ουσίες ημερησίως συνδεόταν με διπλάσιο κίνδυνο ταχύτερης έκπτωσης της νεφρικής λειτουργίας. Η κατανάλωση ροφημάτων με ζάχαρη δεν συνδεόταν με έκπτωση της λειτουργίας των νεφρών.
Πηγή: United Press International
Tags:

.jpg)

