Αντιφλεγμονώδες μείωσε τη γλυκόζη αίματος σε διαβητικούς ασθενείς
Ένα φθηνό, γενόσημο, αντιφλεγμονώδες φάρμακο που ανήκει στην ίδια κατηγορία με την ασπιρίνη βοήθησε διαβητικούς ασθενείς σε μια κλινική μελέτη να μειώσουν τη γλυκόζη αίματός τους και να θέσουν υπό έλεγχο το διαβήτη τύπου 2, δείχνοντας ότι η φλεγμονή παίζει σημαντικό ρόλο στο διαβήτη.
Το φάρμακο, που ονομάζεται σαλσαλάτη, χρησιμοποιείται εδώ και χρόνια στην αντιμετώπιση της αρθρίτιδας και της αρθραλγίας και είναι ήπιο για το στομάχι. Οι ασθενείς που το έλαβαν στο πλαίσιο μιας τυχαιοποιημένης κλινικής μελέτης που διεξήχθη από ερευνητές του Διαβητολογικού Κέντρου Joslin παρουσίασαν βελτίωση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα τους μετά από τρεις μήνες θεραπείας, με αυτούς που λάμβαναν την υψηλότερη δόση να έχουν πετύχει κατά μέσο όρο 0,5% μείωση της γλυκοζυλιωμένης αιμοσφαιρίνης (HbA1c). Επιπλέον, προσθέτουν οι ερευνητές, οι ασθενείς που έλαβαν σαλσαλάτη παρουσίασαν μείωση των τριγλυκεριδίων τους.
Τα ευρήματα αυτά θεωρούνται σημαντικά, καθώς σύμφωνα με τον Dr. Steven E. Shoelson, καθηγητή ιατρικής στην Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ και επικεφαλής του τομέα έρευνας παθοφυσιολογίας και μοριακής φαρμακολογίας του Joslin, μπορεί να συμβάλουν στη διαλεύκανση των αρχικών αιτίων του διαβήτη.
«Εφόσον ανακαλύψουμε τον ακριβή τρόπο δράσης του φαρμάκου, μπορεί να εντοπίσουμε κάποια από τα κύρια αίτια του διαβήτη και να βρούμε με ποιον τρόπο η παχυσαρκία προάγει τη φλεγμονή και πώς η φλεγμονή συμβάλλει στο διαβήτη και άλλα χρόνια προβλήματα υγείας», δήλωσε ο Dr. Shoelson.
Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Annals of Internal Medicine, διεξήχθη σε 17 κλινικά κέντρα, όπου 108 ασθενείς ηλικίας 18-75 ετών τυχαιοποιήθηκαν σε 4 διαφορετικές θεραπευτικές αγωγές -τρεις ομάδες ασθενών λάμβαναν τρεις διαφορετικές δόσεις σαλσαλάτης χορηγούμενες τρεις φορές ημερησίως, ενώ στην τέταρτη χορηγούνταν χάπια placebo.
Όλοι οι ασθενείς συνέχισαν να λαμβάνουν κανονικά τη αντιδιαβητική θεραπεία που λάμβαναν πριν την ένταξή τους στη μελέτη. Μετά από τρεις μήνες, οι ερευνητές παρατήρησαν ότι οι ασθενείς που λάμβαναν σαλσαλάτη είχαν πολύ περισσότερες πιθανότητες να έχουν παρουσιάσει βελτίωση των επιπέδων σακχάρου αίματός τους, σε σύγκριση με τους ασθενείς που λάμβαναν placebo, με τους ασθενείς που λάμβαναν την υψηλότερη δόση (4 γραμμ. ημερησίως) να έχουν τη μεγαλύτερη βελτίωση.
Βέβαια, όπως επισημαίνουν οι συγγραφείς της μελέτης, απαιτείται περαιτέρω έρευνα πριν οι γιατροί αρχίσουν να συνταγογραφούν σαλσαλάτη σε πάσχοντες από διαβήτη, καθώς η παράλληλη χορήγηση του φαρμάκου με ορισμένες κατηγορίες αντιδιαβητικών παραγόντων οδήγησε σε επεισόδια ήπιας υπογλυκαιμίας.
Πηγή: New York Times
Tags:

.jpg)

