Γονιδιακό τεστ βοηθάει στην επιλογή της βέλτιστης δίαιτας
Ένα νέο γονιδιακό τεστ υπόσχεται να σας υποδείξει την καταλληλότερη για τη γενετική σας κατασκευή δίαιτα για την απώλεια βάρους.
Σύμφωνα με τα ευρήματα μιας μικρής μελέτης σε περίπου 140 υπέρβαρες ή παχύσαρκες γυναίκες, οι συμμετέχουσες που ακολούθησαν την πιο κατάλληλη για τη γενετική τους κατασκευή δίαιτα είχαν μεγαλύτερη απώλεια βάρους, σε σύγκριση με τις γυναίκες που ακολούθησαν μια λιγότερο κατάλληλη -βάσει του τεστ- δίαιτα.
«Η δυνατότητα χρήσης γενετικών πληροφοριών για την επίτευξη απώλειας βάρους αυτού του μεγέθους χωρίς φαρμακευτική παρέμβαση θα μπορούσε να συμβάλει στην επίλυση του αυξανόμενου προβλήματος της παχυσαρκίας», δήλωσε ο Christopher Gardner από το Πανεπιστήμιο Stanford, ένας από τους ερευνητές της μελέτης.
Το τεστ, που δημιουργήθηκε από την εταιρεία Interleukin Genetics στη Μασαχουσέτη και κοστίζει 149 δολάρια ΗΠΑ, αναζητά ενδεχόμενες μεταλλάξεις σε τρία γονίδια, τα FABP2, PPARG και ADRB2, που επηρεάζουν το μεταβολισμό.
Σύμφωνα με την εταιρεία, 39% των λευκών Αμερικανών έχουν γονότυπο που ανταποκρίνεται καλύτερα σε μια δίαιτα με μικρή πρόσληψη λίπους, 45% έχουν γονότυπο που ανταποκρίνεται καλύτερα σε μια δίαιτα με χαμηλή κατανάλωση επεξεργασμένων υδατανθράκων και ένα «άτυχο» 16% έχει γονιδιακές μεταλλάξεις που τους κάνουν να πρέπει να προσέχουν την κατανάλωση τόσο λίπους όσο και επεξεργασμένων υδατανθράκων.
Οι ερευνητές τυχαιοποίησαν περίπου 140 γυναίκες σε μία από τέσσερις δίαιτες -τη δίαιτα Atkins με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες, τη δίαιτα Ornish με πάρα πολύ χαμηλή πρόσληψη λίπους, τη δίαιτα LEARN με πολύ χαμηλή πρόσληψη λίπους ή την πιο ισορροπημένη δίαιτα Zone. Στη συνέχεια, η εταιρεία που ανέπτυξε το τεστ εξέτασε το DNA περίπου 100 γυναικών λαμβάνοντας επίχρισμα από το εσωτερικό της παρειάς (μάγουλο) προκειμένου να διαπιστώσει εάν οι γυναίκες που ακολουθούσαν τις πιο κατάλληλες γι' αυτές δίαιτες έχασαν περισσότερο βάρος.
Στη διάρκεια ενός έτους, οι γυναίκες που ακολούθησαν την κατάλληλη για τη γενετική τους κατασκευή, σύμφωνα με τα αποτελέσματα του τεστ, δίαιτα έχασαν 5,3% του σωματικού τους βάρους, ενώ οι γυναίκες που ακολουθούσαν κάποια άλλη δίαιτα και όχι την πλέον κατάλληλη γι' αυτές έχασαν 2,3% του σωματικού τους βάρους, αναφέρουν οι ερευνητές του Stanford. Επιπλέον, προσθέτουν, ανάλογα με την απώλεια βάρους βελτιώθηκαν και τα επίπεδα χοληστερόλης των γυναικών.
Το τεστ, που ονομάζεται Inherent Health, μπορεί επίσης να ελέγξει ποια άτομα μπορούν να χάσουν περισσότερο βάρος με τη σωματική άσκηση.
Πηγή: Reuters
Tags:

.jpg)

