Επιστήμονες αποκαλύπτουν τα μυστικά της μεσογειακής διατροφής

olive-oil

Επιστήμονες βρήκαν ότι το μυστικό που κρύβεται πίσω από τα αναρίθμητα οφέλη υγείας της μεσογειακής διατροφής δεν είναι άλλο από το ελαιόλαδο, το οποίο καταστέλλει κάποια γονίδια που προκαλούν φλεγμονή και μπορούν να οδηγήσουν σε καρδιοπάθειες και άλλα προβλήματα υγείας.

Ο τύπος αυτός διατροφής, ο οποίος έχει βρεθεί σε πολλές μελέτες ότι προάγει την υγεία, περιέχει άφθονες ποσότητες ελαιόλαδου, ψαριών, φρούτων και λαχανικών, καθώς και μικρές ποσότητες κόκκινου κρέατος και γαλακτοκομικών προϊόντων.

Η έρευνα, που εξέτασε τις επιδράσεις μιας πλούσιας σε ελαιόλαδο διατροφής σε 20 άτομα, έδειξε ότι η κατανάλωση τροφών που έχουν μαγειρευτεί με ελαιόλαδο και τροφών στις οποίες έχει προστεθεί ωμό ελαιόλαδο καταστέλλει διάφορα γονίδια που πυροδοτούν τη φλεγμονή.

«Τα ευρήματά μας ενισχύουν την υπόθεση της σχέσης μεταξύ φλεγμονής και διατροφής και παρέχουν πρόσθετα στοιχεία για τα οφέλη υγείας που έχει η κατανάλωση παρθένου ελαιόλαδου από τον άνθρωπο», δήλωσε ο κύριος ερευνητής της μελέτης Francisco Perez-Jimenez, από το Πανεπιστήμιο της Κόρδοβα στην Ισπανία.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, το γεγονός ότι αρκετά από τα κατασταλμένα γονίδια είναι γνωστό ότι συμμετέχουν σε προφλεγμονώδεις διαδικασίες δείχνει ότι η διατροφή μπορεί να αλλάξει τη δραστηριότητα των ανοσοκυττάρων ώστε να είναι λιγότερο επιβλαβή.

«Το εύρημα ότι οι φαινόλες -ένα μικροσυστατικό του ελαιόλαδου- καταστέλλουν κάποια γονίδια που προκαλούν φλεγμονή επιβεβαιώνει την ορθότητα των τρεχουσών συστάσεων, σύμφωνα με τις οποίες η κατανάλωση ακόρεστων λιπαρών είναι καλύτερη για την υγεία μας από την πρόσληψη κορεσμένων λιπαρών», ανέφερε η June Davison από το Βρετανικό Ίδρυμα Καρδιάς (British Heart Foundation), σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της μελέτης, που παρουσιάζονται στο περιοδικό BMC Genomics.

Προηγούμενες μελέτες, επισημαίνουν οι ειδικοί, έχουν δείξει ότι η υιοθέτηση της μεσογειακής διατροφής μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο ανάπτυξης πολλών νόσων, όπως η αθηροσκλήρωση, ο διαβήτης τύπου 2, το Αλτσχάιμερ, ακόμη και η κατάθλιψη.

Πηγή: Telegraph

| More
Tags: