Ερευνητές μελετούν τη σχέση των fast food με το διαβήτη τύπου 2

unhealthy-hamburger-2

Σύμφωνα με μια νέα έρευνα, η αποφυγή κατανάλωσης των χάμπουργκερ και του τηγανητού κοτόπουλου που πωλούνται στα fast food ενδέχεται να μειώνει τον κίνδυνο ενός ατόμου να αναπτύξει διαβήτη τύπου 2, ο οποίος συνδέεται στενά με την παχυσαρκία.

Όπως αναφέρουν οι ερευνητές στο American Journal of Clinical Nutrition, η μελέτη τους σε 44.072 έγχρωμες γυναίκες έδειξε ότι εκείνες που κατανάλωναν χάμπουργκερ ή τηγανητό κοτόπουλο από fast food τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα είχαν 40-70% μεγαλύτερο κίνδυνο να αναπτύξουν διαβήτη τύπου 2 στη διάρκεια 10 ετών, σε σύγκριση με τις συμμετέχουσες που δεν έτρωγαν ποτέ τις «φορτωμένες με θερμίδες» αυτές τροφές.

Η ερευνητική ομάδα, που διερεύνησε την κατανάλωση τροφών από fast food, τις συνήθειες του τρόπου ζωής και την ανάπτυξη διαβήτη σε έγχρωμες γυναίκες που συμπλήρωναν τα ερωτηματολόγια της μελέτης κάθε δύο χρόνια από το 1995, βρήκε επίσης ότι οι γυναίκες που κατανάλωναν χάμπουργκερ, τηγανητό κοτόπουλο ή ψάρι πάνω από μία φορά την εβδομάδα είχαν υψηλότερο κατά μέσο όρο δείκτη μάζας σώματος (ΔΜΣ), σε σύγκριση με τις γυναίκες που ανέφεραν ότι δεν έτρωγαν ποτέ τροφές από fast food.

Επιπλέον, συμπληρώνει η κύρια ερευνήτρια της μελέτης Dr. Julie R. Palmer από το Πανεπιστήμιο της Βοστόνης, στη Μασαχουσέτη, εκτός του ότι ο δείκτης μάζας σώματος στις γυναίκες που έδειχναν ιδιαίτερη προτίμηση στα fast food ήταν κατά μέσο όρο 28-29 (τιμή που καθιστά μια γυναίκα υπέρβαρη, σύμφωνα με το CDC), το βάρος των γυναικών της ομάδας αυτής αυξήθηκε ακόμη περισσότερο κατά τη διάρκεια της μελέτης.

Προσαρμόζοντας τα δεδομένα από τις 2.873 γυναίκες που ανέπτυξαν διαβήτη εντός δέκα ετών από την έναρξη της μελέτης  για την ηλικία, τη μόρφωση, το οικογενειακό ιστορικό διαβήτη και παράγοντες του τρόπου ζωής και της διατροφής που συνδέονται με τον κίνδυνο διαβήτη, οι ερευνητές παρατήρησαν αυξημένες πιθανότητες εμφάνισης της νόσου στις γυναίκες που κατανάλωναν συχνά χάμπουργκερ και τηγανητό κοτόπουλο, αλλά όχι και άλλες τροφές των fast food.

Ωστόσο, η προσαρμογή για το δείκτη μάζας σώματος οδήγησε σε εξασθένηση της σχέσης μεταξύ χάμπουγκερ/τηγανητού κοτόπουλου και διαβήτη, δείχνοντας ότι η συνδεόμενη με την κατανάλωση των τροφών αυτών αύξηση του βάρους εξηγεί την πλειονότητα των περιστατικών διαβήτη.

Πηγή: Reuters Health

Tags:

| More