Η «βιταμίνη του ήλιου» μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου

smiling-sun-2

Μια μεγάλη ευρωπαϊκή μελέτη, στην οποία συμμετείχαν πάνω από 520.000 άτομα σε 10 χώρες της Δυτικής Ευρώπης, έδειξε ότι τα υψηλά επίπεδα βιταμίνης D στο αίμα συνδέονται με χαμηλότερο κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου του παχέος εντέρου.

Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό British Medical Journal, επιβεβαιώνει ότι τα ευρήματα προηγούμενων μελετών που είχαν δείξει πως τα επίπεδα βιταμίνης D συνδέονται με τον κίνδυνο ορθοκολικού καρκίνου σε άλλες γεωγραφικές περιοχές ισχύουν και σε ευρωπαϊκούς πληθυσμούς.

Όπως αναφέρουν οι ερευνητές, μεταξύ των ετών 1992-1998 οι συμμετέχοντες στη μελέτη συμπλήρωσαν λεπτομερή ερωτηματολόγια για τη διατροφή και τον τρόπο ζωής τους και έδωσαν δείγματα αίματος και στη συνέχεια παρακολουθήθηκαν για αρκετά έτη, κατά τη διάρκεια των οποίων 1.248 άτομα έλαβαν διάγνωση καρκίνου του παχέος εντέρου.

Τα ευρήματα της μελέτης έδειξαν ότι τα άτομα που είχαν τις υψηλότερες συγκεντρώσεις βιταμίνης D στο αίμα τους διέτρεχαν κατά 40% περίπου μειωμένο κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου του παχέος εντέρου, σε σύγκριση με τα άτομα που είχαν τις χαμηλότερες συγκεντρώσεις της βιταμίνης.

Ωστόσο, επισημαίνουν οι ερευνητές, παραμένει ασαφές εάν η επίτευξη υψηλότερων επιπέδων βιταμίνης D μέσω διατροφικών συμπληρωμάτων υπερέχει ή όχι των μέσων επιπέδων που επιτυγχάνονται με μια ισορροπημένη διατροφή σε συνδυασμό με τακτική, μέτρια έκθεση στο ηλιακό φως.

Πηγή: United Press International

Tags:

| More