Η διατροφή επηρεάζει τον κίνδυνο υπέρτασης

sphygmomanometer

Τα ευρήματα μιας νέας μελέτης, που δημοσιεύθηκε στο British Journal of Nutrition, έδειξαν ότι οι άνδρες ηλικίας άνω των 40 ετών η διατροφή των οποίων περιλάμβανε περισσότερα φρούτα και γάλα είχαν λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν προ-υπέρταση ή υπέρταση, σε σύγκριση με τους συνομηλίκους τους που κατανάλωναν πιο πολύ κρέας και λαχανικά.

Οι ερευνητές από την Κίνα, τη Νότια Κορέα και τις Ηνωμένες Πολιτείες βρήκαν ότι τα διατροφικά πρότυπα διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην αυξανόμενη συχνότητα της υπέρτασης στις αναπτυσσόμενες χώρες.

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), «η συχνότητα της  εμφάνισης υπέρτασης (η οποία αποτελεί σημαντικό παράγοντα καρδιαγγειακού κινδύνου παγκοσμίως) είναι ήδη υψηλή, λόγω του αυξημένου προσδόκιμου ζωής και της συμβολής άλλων παραγόντων όπως η παχυσαρκία».

Στη μελέτη, αναλύθηκαν 39.252 άνδρες χωρίς προηγούμενο ιστορικό υπέρτασης, διαβήτη, στεφανιαίας νόσου ή εγκεφαλικού επεισοδίου, οι οποίοι δεν είχαν λάβει ποτέ αντιυπερτασικά φάρμακα και των οποίων τα διατροφικά πρότυπα ομαδοποιήθηκαν στις κατηγορίες λαχανικά, φρούτα και γάλα και κρέας. Στην έρευνα ελήφθη επίσης υπόψη η κατανάλωση αλκοόλ.

Τα ευρήματα έδειξαν ότι οι άνδρες που κατανάλωναν μεγαλύτερες ποσότητες φρούτων και γάλακτος και δεν έπιναν αλκοολούχα είχαν τη χαμηλότερη αρτηριακή πίεση και «χαμηλότερη συχνότητα εμφάνισης τόσο προ-υπέρτασης όσο και υπέρτασης».

Η τροποποίηση της διατροφής και η αύξηση της ημερήσιας πρόσληψης φρέσκων φρούτων ενδέχεται να αποτελεί έναν αποτελεσματικό τρόπο ρύθμισης της αρτηριακής πίεσης και πρόληψης της υπέρτασης, καταλήγουν οι ερευνητές.

Πηγή: The Independent

Tags:

| More