Η διατροφή πριν από τη διάγνωση καρκίνου επηρεάζει την επιβίωση
Η διατροφή μιας γυναίκας τα τρία έως πέντε προηγούμενα χρόνια της διάγνωσης καρκίνου των ωοθηκών μπορεί να επηρεάζει τις πιθανότητες που έχει να επιβιώσει από τη νόσο, υποστηρίζουν επιστήμονες.
Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Ιλινόις, στο Σικάγο, βρήκαν ότι οι γυναίκες που κατανάλωναν συνολικά μεγαλύτερες ποσότητες φρούτων και λαχανικών -καθώς και μεγαλύτερες ποσότητες μόνο λαχανικών- έως και για πέντε έτη πριν από τη διάγνωση καρκίνου των ωοθηκών είχαν πλεονέκτημα ως προς την επιβίωσή τους από τη νόσο.
Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Journal of the American Dietetic Association, έδειξε επίσης στατιστικά σημαντική βελτίωση της επιβίωσης για τις γυναίκες που κατανάλωναν υγιεινά δημητριακά, ενώ η κατανάλωση των λιγότερο υγιεινών κρεάτων -κόκκινο και επεξεργασμένο κρέας- συνδέθηκε με μικρότερο χρόνο επιβίωσης.
Η μελέτη βασίσθηκε στα ερωτηματολόγια συχνότητας κατανάλωσης τροφών που συμπλήρωσαν 351 γυναίκες με διάγνωση επιθηλιακού καρκίνου των ωοθηκών, οι οποίες είχαν συμμετάσχει σε μια προηγούμενη μελέτη ασθενών-μαρτύρων όπου συλλέχθηκαν δημογραφικά, κλινικοπαθολογικά και σχετικά με τον τρόπο ζωής δεδομένα, συμπεριλαμβανομένων πληροφοριών για τη διατροφή.
«Τα ευρήματα της μελέτης δείχνουν ότι τα πρότυπα διατροφής τρία έως πέντε προηγούμενα έτη από τη διάγνωση επιθηλιακού καρκίνου των ωοθηκών έχουν τη δυνατότητα να επηρεάσουν το χρόνο επιβίωσης των ασθενών», επεσήμανε η κύρια ερευνήτρια της μελέτης Therese Dolecek σε δήλωσή της.
Πηγή: United Press International
Tags:

.jpg)

