Η ενδοφλέβια χορήγηση ιχθυελαίου μειώνει τη φλεγμονή

fish-oil-capsules

Βρετανοί ερευνητές αναφέρουν ότι η ενδοφλέβια χορήγηση ιχθυελαίου μείωσε τη φλεγμονή και τον αριθμό ημερών νοσηλείας σε ασθενείς με σύνδρομο συστηματικής φλεγμονώδους απόκρισης ή σήψη που νοσηλεύονταν σε μονάδα εντατικής θεραπείας.

Η μελέτη που πραγματοποίησαν ο Philip Calder από το Πανεπιστήμιο του Southampton και οι συνάδελφοί του σε 23 ασθενείς που νοσηλεύονταν στο Νοσοκομείο Padre Americo, στην Πορτογαλία, έδειξε ότι η προσθήκη ιχθυελαίου στην ενδοφλέβια χορηγούμενη διατροφή 13 εξ αυτών μείωσε τα επίπεδα φλεγμονωδών παραγόντων στο αίμα τους, βελτίωσε την πνευμονική τους λειτουργία και τους επέτρεψε να λάβουν εξιτήριο νωρίτερα, σε σύγκριση με τους 10 ασθενείς που λάμβαναν τη συνήθη ενδοφλέβια διατροφή.

Όπως αναφέρεται στο περιοδικό Critical Care, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν ιχθυέλαιο και όχι σογιέλαιο που χρησιμοποιείται συνήθως στην ενδοφλέβια χορηγούμενη διατροφή, καθώς το σογιέλαιο δεν περιέχει τα ω-3 λιπαρά οξέα του ιχθυελαίου που έχουν αντιφλεγμονώδη δράση. Αντίθετα, το σογιέλαιο, εξηγεί ο Calder, είναι πλούσιο σε ω-6 λιπαρά οξέα, τα οποία ενδέχεται ακόμη και να ενισχύσουν τη φλεγμονή όταν λαμβάνονται σε μεγάλες ποσότητες ή στο πλαίσιο μιας μη ισορροπημένης διατροφής.

Πηγή: United Press International

Tags:

| More