Η κατανάλωση γαλακτοκομικών βοηθά στην απώλεια βάρους

cheese-and-Buddha

Αυστραλοί ερευνητές υποστηρίζουν ότι όταν μία δίαιτα περιλαμβάνει μεγάλη ποσότητα γαλακτοκομικών προϊόντων μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερη απώλεια βάρους, σε σύγκριση με μια δίαιτα με λιγότερα γαλακτοκομικά.

Στο πλαίσιο της διάρκειας 12 εβδομάδων μελέτης τους, οι ερευνητές έβαλαν 40 εθελοντές να ακολουθήσουν μια δίαιτα περιορισμένων θερμίδων, ζητώντας όμως από ορισμένους συμμετέχοντες να καταναλώνουν μεγαλύτερες ποσότητες τυριού, γιαουρτιού και γάλατος με χαμηλά λιπαρά.

Στο τέλος της μελέτης, τα άτομα που είχαν αυξήσει τις ημερήσιες μερίδες γαλακτοκομικών από τρεις σε πέντε είχαν χάσει περισσότερο βάρος από τα άτομα που κατανάλωναν λιγότερα γαλακτοκομικά, δήλωσαν οι ερευνητές.

Επιπλέον, οι συμμετέχοντες αυτοί είχαν χαμηλότερη αρτηριακή πίεση, λιγότερο λίπος στην περιοχή του στομάχου και σημαντικά καλύτερες πιθανότητες βελτίωσης της υγείας τους και αποφυγής ανάπτυξης καρδιακής νόσου και διαβήτη.

Το τυρί και άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, οι οποίες μπορούν να συμβάλλουν στην ταχύτερη αίσθηση κορεσμού, καθώς επιταχύνουν το μεταβολισμό του σώματος, εξήγησαν οι ερευνητές.

«Αν και πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι τα γαλακτοκομικά δεν έχουν θέση σε μια δίαιτα για την απώλεια βάρους επειδή έχουν πολλά λιπαρά», αναφέρει η κύρια ερευνήτρια της μελέτης Dr Wendy Chan She Ping Delfos, «η μελέτη μας έδειξε ότι η αύξηση της κατανάλωσης γαλακτοκομικών μπορεί στην πραγματικότητα να βοηθήσει τα άτομα που προσπαθούν να χάσουν βάρος, εφόσον κατά τη διάρκεια της δίαιτας η συνολική πρόσληψη ενέργειας δεν υπερβαίνει τις ενεργειακές απαιτήσεις του οργανισμού τους.

Επιπλέον, οι ερευνητές διαπίστωσαν πρόσθετα οφέλη από το συνδυασμό μιας πλούσιας σε γαλακτοκομικά χαμηλών θερμίδων δίαιτας με ασκήσεις αντίστασης, οι οποίες οδήγησαν σε υψηλότερο ρυθμό καύσης λίπους και μείωση των πιθανοτήτων ανάκτησης του βάρους μετά το τέλος της μελέτης.

«Τα γαλακτοκομικά, που περιέχουν υψηλά επίπεδα πρωτεΐνης, ασβεστίου και βιταμίνης D, μπορούν να αποτελέσουν σημαντικό τμήμα μιας συνετής δίαιτας για την απώλεια ή τη διατήρηση βάρους», κατέληξαν οι ερευνητές.

Πηγή: Telegraph

Tags:

| More