Η μείωση της κατανάλωσης αλατιού στις ΗΠΑ θα έσωζε 92.000 ζωές ετησίως

sea-salt

Η μείωση της ημερήσιας κατανάλωσης αλατιού των Αμερικανών κατά 3 γραμμάρια θα μπορούσε, σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα, να αποτρέψει έως και 66.000 εγκεφαλικά επεισόδια, 99.000 εμφράγματα του μυοκαρδίου και 92.000 θανάτους ετησίως.

Ταυτόχρονα η μειωμένη αυτή κατανάλωση αλατιού, προσθέτουν οι ερευνητές, θα οδηγούσε σε ετήσια εξοικονόμηση 24 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ στις δαπάνες περίθαλψης υγείας.

Το όφελος που θα προσέφερε μια τέτοια μείωση της πρόσληψης αλατιού στην υγεία του αμερικανικού πληθυσμού, υποστηρίζουν η Dr. Kirsten Bibbins-Domingo και οι συνάδελφοί της, είναι συγκρίσιμο με το όφελος που θα προέκυπτε από τη μείωση του καπνίσματος κατά 50%, τη σημαντική μείωση των ποσοστών παχυσαρκίας και τη χορήγηση φαρμάκων για τη μείωση της χοληστερόλης σε σχεδόν όλο τον πληθυσμό για την πρόληψη των εμφραγμάτων του μυοκαρδίου.

Όπως αναφέρουν οι ερευνητές στο περιοδικό New England Journal of Medicine, η μείωση της μέσης ημερήσιας κατανάλωσης αλατιού, που στις ΗΠΑ ανέρχεται σε 10,4 γραμμάρια για τους άνδρες και 7,3 γραμμάρια για τις γυναίκες, κατά 1 μόνο γραμμάριο εκτιμάται ότι θα απέτρεπε ετησίως 11.000 έως 23.000 εγκεφαλικά επεισόδια, 18.000 έως 35.000 εμφράγματα του μυοκαρδίου και 15.000 έως 32.000 θανάτους από κάθε αίτιο.

Ωστόσο, τα οφέλη μιας μείωσης στην κατανάλωση αλατιού ενδέχεται να είναι ακόμη μεγαλύτερα, καθώς σύμφωνα με τις Dr. Lawrence Appel και Cheryl Anderson του Πανεπιστημίου Johns Hopkins, η μελέτη δεν έλαβε υπόψη το γεγονός ότι η μειωμένη πρόσληψη αλατιού μπορεί επίσης να μειώσει τον κίνδυνο καρκίνο του στομάχου, νεφρικής νόσου, συμφορητικής καρδιακής ανεπάρκειας και οστεοπόρωσης.

Πηγή: Reuters

Tags:

| More