Η μείωση των υδατανθράκων μπορεί να αυξήσει την «κακή» χοληστερόλη
Ο περιορισμός της διατροφικής πρόσληψης υδατανθράκων ενδέχεται να αυξήσει τα επίπεδα της LDL ή «κακής» χοληστερόλης, προειδοποιούν τα ευρήματα μιας νέας έρευνας.
Όπως αναφέρουν οι ερευνητές στο περιοδικό American Journal of Clinical Nutrition, αν και οι συμμετέχοντες στη μελέτη τους που ακολουθούσαν διατροφή με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και σχετικά υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά παρουσίασαν την ίδια απώλεια βάρους στη διάρκεια έξι εβδομάδων με τα άτομα που ακολουθούσαν πλούσια σε υδατάνθρακες διατροφή, ωστόσο παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση των επιπέδων LDL χοληστερόλης τους, σε αντίθεση με την ομάδα που λάμβανε πλούσια σε υδατάνθρακες διατροφή στην οποία τα επίπεδα «κακής» χοληστερόλης μειώθηκαν.
Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Κολοράντο, που αποφάσισαν να διερευνήσουν την επίδραση της δίαιτας για την απώλεια βάρους στον κίνδυνο ανάπτυξης διαβήτη και στα επίπεδα χοληστερόλης, τυχαιοποίησαν 32 παχύσαρκους ενήλικες είτε σε μια διατροφή με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες (20 g ή λιγότερο ημερησίως) είτε σε μια διατροφή πλούσια σε υδατάνθρακες (55% των θερμίδων προέρχονταν από υδατάνθρακες) για έξι εβδομάδες.
Τα ευρήματα έδειξαν ότι και οι δύο ομάδες έχασαν περίπου 6 κιλά, αλλά οι συμμετέχοντες που είχαν τυχαιοποιηθεί στην πτωχή σε υδατάνθρακες δίαιτα παρουσίασαν μέση αύξηση 12 mg/dl στα επίπεδα LDL χοληστερόλης -τα υψηλά επίπεδα της οποίας αποτελούν παράγοντα κινδύνου για ανάπτυξη καρδιοπάθειας- σε αντίθεση με τα άτομα που ακολουθούσαν την πλούσια σε υδατάνθρακες διατροφή στα οποία η LDL χοληστερόλη μειώθηκε κατά 7 mg/dl.
Επιπλέον, προσθέτουν η κύρια ερευνήτρια της μελέτης Teri L. Hernandez και οι συνάδελφοί της, στην ομάδα που λάμβανε λίγους υδατάνθρακες παρατηρήθηκαν μεγαλύτερες αυξήσεις στα επίπεδα ελεύθερων λιπαρών οξέων, τα οποία απελευθερώνονται στην κυκλοφορία του αίματος όταν το σώμα «καίει» αποθηκευμένο λίπος. Τα υψηλά επίπεδα ελεύθερων λιπαρών οξέων δυσχεραίνουν την αποθήκευση γλυκόζης στο ήπαρ, αυξάνοντας έτσι τα επίπεδα γλυκόζης αίματος και συνεπώς τον κίνδυνο διαβήτη.
Πηγή: Reuters Health
Tags:

.jpg)

