Η μεσογειακή διατροφή «ασπίδα» κατά του καρκίνου του στομάχου
Σύμφωνα με τα ευρήματα μιας μεγάλης ευρωπαϊκής μελέτης, που δημοσιεύθηκε στο American Journal of Clinical Nutrition, η μεσογειακή διατροφή μπορεί να συμβάλει στη μείωση του κινδύνου ανάπτυξης καρκίνου του στομάχου.
Η μεσογειακή διατροφή έχει πολλαπλά οφέλη για την υγεία του ανθρώπου. Αν και ο ρόλος της στη μείωση του κινδύνου ανάπτυξης καρκίνου γενικά ήταν ήδη γνωστός από προηγούμενες μελέτες, στην πρόσφατη μελέτη οι επιστήμονες αποφάσισαν να διερευνήσουν τον τρόπο που ο τύπος αυτός διατροφής επηρεάζει τον κίνδυνο εμφάνισης ενός συγκεκριμένου τύπου καρκίνου -του γαστρικού.
Ο Dr. Carlos A. Gonzalez από το Ινστιτούτο Ογκολογίας της Καταλονίας στη Βαρκελώνη και οι συνάδελφοί του ανέλυσαν τα δεδομένα της Ευρωπαϊκής Προοπτικής Μελέτης Διερεύνησης της Διατροφής και του Καρκίνου (EPIC) για 485.044 άνδρες και γυναίκες ηλικίας 35-70 ετών από 10 ευρωπαϊκές χώρες, στους οποίους δόθηκε μια βαθμολογία σε μια κλίμακα 18 βαθμών βάσει των κοινών στοιχείων που είχε η διατροφή που ακολουθούσαν με τη μεσογειακή διατροφή.
Κατά τη διάρκεια των εννέα ετών παρακολούθησης, 449 από τους συμμετέχοντες στη μελέτη ανέπτυξαν καρκίνο του στομάχου. Η ανάλυση έδειξε ότι τα άτομα των οποίων η διατροφή παρουσίαζε τα περισσότερα κοινά στοιχεία με τη μεσογειακή διατροφή είχαν 33% λιγότερες πιθανότητες ανάπτυξης της νόσου, σε σύγκριση με τους συμμετέχοντες των οποίων τα διατροφικά πρότυπα απείχαν περισσότερο από τη μεσογειακή διατροφή.
Όπως επισημαίνουν οι ερευνητές, ο κίνδυνος ανάπτυξης γαστρικού καρκίνου φάνηκε να μειώνεται κατά 5% για κάθε αύξηση της βαθμολογίας ενός ατόμου στην κλίμακα που χρησιμοποιήθηκε στη μελέτη κατά ένα βαθμό.
Καθώς η πενταετής επιβίωση των ατόμων που λαμβάνουν διάγνωση γαστρικού καρκίνου δεν υπερβαίνει το 23%, καταλήγουν οι συγγραφείς της μελέτης, η δημιουργία διατροφικών συστάσεων που μπορούν να συμβάλουν στη μείωση της επίπτωσης της νόσου είναι καίριας σημασίας για την αντιμετώπιση του τύπου αυτού καρκίνου.
Πηγή: Reuters Health
Tags:

.jpg)

