Η μεσογειακή διατροφή συνδέεται με επιτυχία της θεραπείας γονιμότητας
Τα ευρήματα μιας ολλανδικής μελέτης επιβεβαιώνουν για μία ακόμη φορά τα οφέλη της μεσογειακής διατροφής, δείχνοντας ότι η κατανάλωση άφθονων λαχανικών, φυτικών ελαίων, όσπριων και ψαριών ενδέχεται να αυξάνει τις πιθανότητες μιας γυναίκας που έχει υποβληθεί σε θεραπεία γονιμότητας να συλλάβει παιδί.
Οι ερευνητές, που πραγματοποίησαν τη μελέτη σε 161 ζευγάρια που υποβάλλονταν σε θεραπεία γονιμότητας, βρήκαν ότι οι γυναίκες των οποίων οι διατροφικές συνήθειες ήταν πλησιέστερες στο κλασικό πρότυπο της μεσογειακής διατροφής είχαν 40% περισσότερες πιθανότητες να μείνουν έγκυες, σε σύγκριση με τις γυναίκες των οποίων η διατροφή απείχε περισσότερο από τη μεσογειακή διατροφή.
Αν και η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Fertility and Sterility, ήταν παρατήρησης και δεν αποδεικνύει ότι η ίδια η μεσογειακή διατροφή αυξάνει τις πιθανότητες επιτυχίας της θεραπείας γονιμότητας, ωστόσο σύμφωνα με τους ερευνητές τα ευρήματά τους δείχνουν ότι ο τύπος αυτός διατροφής είναι πολύ πιθανό να διαδραματίζει ρόλο στην επιτυχία της θεραπείας.
Όπως επισημαίνουν η Dr. Regine P.M. Steegers-Theunissen και οι συνάδελφοί της από το Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Erasmus στο Ρότερνταμ, η ανάλυση των δεδομένων έδειξε ότι οι γυναίκες που ακολουθούσαν διατροφή που έμοιαζε περισσότερο στη μεσογειακή (το 1/3 του συνόλου των γυναικών της μελέτης) είχαν ποσοστό κύησης 30% μετά την υποβολή τους σε εξωσωματική γονιμοποίηση (IVF) ή ενδοκυτταροπλασματική σπερματέγχυση (ICSI), σε σύγκριση με 25% που ήταν το ποσοστό κύησης στο ένα τρίτο των γυναικών της μελέτης των οποίων η διατροφή παρουσίαζε τις μεγαλύτερες διαφορές από τη μεσογειακή.
Όταν οι ερευνητές έλαβαν υπόψη τους διάφορους άλλους παράγοντες (ηλικία των γυναικών, βάρος σώματος, κατανάλωση αλκοόλ και κάπνισμα), παρατήρησαν ότι οι γυναίκες των οποίων οι διατροφικές συνήθειες ήταν πιο κοντά στη μεσογειακή διατροφή είχαν 40% περισσότερες πιθανότητες να κυοφορήσουν σε σύγκριση με τις συμμετέχουσες των οποίων η διατροφή απείχε περισσότερο από τη μεσογειακή.
Οι επιστήμονες υποθέτουν ότι ο λόγος που η μεσογειακή διατροφή φαίνεται να επηρεάζει την επιτυχία της θεραπείας γονιμότητας ενδέχεται να είναι η αυξημένη πρόσληψη φυτικών ελαίων και η περιεκτικότητά τους σε ω-6 λιπαρά οξέα, που συμβάλλουν στην παραγωγή προσταγλανδινών.
Πηγή: Reuters Health
Tags:

.jpg)

