Η πλούσια σε πρωτεΐνες διατροφή δεν βλάπτει τα οστά των νέων γυναικών

young-people

Οι προεμμηνοπαυσιακές γυναίκες που καταναλώνουν μια πλούσια σε πρωτεΐνες διατροφή δεν χρειάζεται να ανησυχούν για την επίδραση των πρωτεϊνών στην υγεία των οστών τους, αναφέρουν ερευνητές στο περιοδικό American Journal of Clinical Nutrition.

Η Jeannette Beasley από το Group Health Research Institute στο Σιάτλ και οι συνάδελφοί της αποφάσισαν να διερευνήσουν το ρόλο των πρωτεϊνών στην υγεία των οστών, καθώς αν και η διατροφική πρόσληψη πρωτεϊνών από ζωικές και φυτικές πηγές είναι γνωστό πως είναι σημαντική στην ανάπτυξη γερών οστών, ωστόσο κατά την πέψη των ζωικών πρωτεϊνών είναι επίσης γνωστό ότι παράγονται κάποιες χημικές ουσίες που συνδέονται με απώλεια οστού.

Οι ερευνητές, που ανέλυσαν τα δεδομένα από δύο μεγάλες μελέτες που εξέτασαν τη διατροφή, τον τρόπο ζωής και την οστική πυκνότητα σε 560 γυναίκες ηλικίας 14-40 ετών, βρήκαν ότι η υψηλότερη πρόσληψη πρωτεϊνών δεν είχε δυσμενή επίδραση στην οστική πυκνότητα.

Η κατανάλωση πρωτεϊνών από τις γυναίκες των δύο μελετών κυμαινόταν από περίπου 6% έως περίπου 28% των συνολικών προσλαμβανόμενων θερμίδων. Η ανάλυση έδειξε ότι η αυξημένη πρόσληψη πρωτεϊνών δεν οδήγησε σε «σημαντική» μεταβολή με την πάροδο του χρόνου στην οστική πυκνότητα των γυναικών.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, η υψηλότερη πρόσληψη πρωτεϊνών φάνηκε να είναι πιο ευεργετική για την ενίσχυση της οστικής πυκνότητας στις γυναίκες ηλικίας 14-29 ετών, σε σύγκριση με τις γυναίκες ηλικίας 30-40 ετών που είχαν ήδη φθάσει στο μέγιστο όριο της οστικής τους μάζας.

Τα ευρήματα, επεσήμανε η Beasley, αφορούν μόνο τα ποσοστά πρόσληψης πρωτεϊνών που εξετάσθηκαν στο πλαίσιο της μελέτης και δεν επεκτείνονται σε δίαιτες όπως η Άτκινς, όπου η πρόσληψη πρωτεϊνών ξεπερνά το 35% των συνολικών θερμίδων, υπερβαίνοντας τις διατροφικές συστάσεις του Ινστιτούτου Ιατρικής (10-35%).

Πηγή: Reuters Health

Tags:

| More