Η πρώιμη εμμηναρχή συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο καρδιοπάθειας

sad-girl-window-2

Οι γυναίκες στις οποίες η εμμηνόρροια ξεκινάει πριν από την ηλικία των 12 ετών ενδέχεται να έχουν υψηλότερο κίνδυνο να αναπτύξουν καρδιοπάθεια στη μετέπειτα ζωή τους και να αποβιώσουν από καρδιαγγειακά αίτια, σε σύγκριση με άλλες γυναίκες, αναφέρουν Βρετανοί ερευνητές.

Στη μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism, συμμετείχαν 15.807 γυναίκες ηλικίας 40-79 ετών που παρακολουθήθηκαν για 13 έτη. Κατά τη διάρκεια της περιόδου παρακολούθησης, 3.888 γυναίκες ανέπτυξαν καρδιαγγειακή νόσο και 1.903 γυναίκες απεβίωσαν -640 από καρδιαγγειακά αίτια και 782 από καρκίνο.

Σύμφωνα με τα ευρήματα των ερευνητών, οι γυναίκες στις οποίες η εμμηνόρροια είχε αρχίσει πριν από την ηλικία των 12 ετών είχαν 23% περισσότερες πιθανότητες να αναπτύξουν καρδιοπάθεια και 28% περισσότερες πιθανότητες να αποβιώσουν από καρδιαγγειακά αίτια, όπως έμφραγμα του μυοκαρδίου ή εγκεφαλικό επεισόδιο.

Οι γυναίκες αυτές είχαν επίσης 22% υψηλότερο συνολικό ποσοστό θανάτου και 25% υψηλότερο κίνδυνο θανάτου από καρκίνο.

Τα αποτελέσματα της μελέτης, αναφέρει η Dr. Rajalakshmi Lakshman από το Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ, δείχνουν ότι η πρώιμη εμμηναρχή συνδέεται με υψηλότερα ποσοστά ορισμένων προβλημάτων υγείας, τα οποία εν μέρει φαίνεται να οφείλονται στη μεγαλύτερη συσσώρευση σωματικού λίπους στις γυναίκες αυτές.

Η πρώιμη εμμηναρχή συνέχισε να συνδέεται με υψηλότερο κίνδυνο στεφανιαίας νόσου και θανάτου από καρδιαγγειακή νόσο και καρκίνο και μετά το συνυπολογισμό ενός αριθμού άλλων παραγόντων, όπως η ηλικία, ο ΔΜΣ, το κάπνισμα, η σωματική άσκηση και η εκπαίδευση. Επιπλέον, όπως αναφέρουν οι επιστήμονες, οι γυναίκες με πρώιμη εμμηναρχή εμφάνιζαν σε υψηλότερα ποσοστά παράγοντες κινδύνου καρδιαγγειακής νόσου, όπως υψηλή αρτηριακή πίεση και υψηλή χοληστερόλη.

Το γεγονός ότι προηγούμενες μελέτες έχουν συνδέσει την πρώιμη εμμηναρχή με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του μαστού -πιθανώς λόγω της μεγαλύτερης έκθεσης καθ' όλη τη διάρκεια ζωής της γυναίκας σε οιστρογόνα- ενδέχεται, σύμφωνα με την ερευνητική ομάδα, να εξηγεί το υψηλότερο ποσοστό θανάτων από καρκίνο που παρατηρήθηκε στη μελέτη.

«Ένα βασικό μήνυμα που βγαίνει από τη μελέτη είναι ότι η εξαρχής πρόληψη της παχυσαρκίας ενδέχεται να είναι καίριας σημασίας για την αποφυγή της πρώιμης εμμηναρχής και τη μείωση των μακροπρόθεσμων κινδύνων εμφάνισης σοβαρών νόσων», καταλήγει η Dr. Lakshman.

Πηγή: Reuters Health

Tags:

| More