Η σοκολάτα σε μέτριες ποσότητες βοηθά στα καρδιακά προβλήματα

eating-chocolate

Σύμφωνα με τα πορίσματα νέας μελέτης, 30% λιγότερα περιστατικά καρδιακών προβλημάτων παρουσίασαν γυναίκες στην Ελβετία οι οποίες έτρωγαν μία με δύο μερίδες μαύρης σοκολάτας την εβδομάδα. Ωστόσο, δεν φάνηκε να ισχύει ο ίδιος προστατευτικός παράγοντας για γυναίκες που έτρωγαν σοκολάτα καθημερινά.

Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο διαδίκτυο στις 16 Αυγούστου από το περιοδικό Circulation: Heart Failure, διερεύνησε τα ποσοστά καρδιακών προβλημάτων σε 31.823 γυναίκες ηλικίας 48 έως 83 ετών, οι οποίες είχαν συμπληρώσει ένα ερωτηματολόγιο ως μέρος της εξέτασης μαστογραφίας στην οποία υποβλήθηκαν και έπειτα παρακολουθήθηκαν από το 1998 έως το 2006.

Οι γυναίκες οι έτρωγαν μία έως τρεις μερίδες σοκολάτα το μήνα, είχαν μείωση 26% στα περιστατικά καρδιακών προβλημάτων, ενώ εκείνες που έτρωγαν μία με δύο μερίδες την εβδομάδα είχαν 32% λιγότερα περιστατικά. Οι συγγραφείς υπέθεσαν ότι η σοκολάτα μπορεί να μείωνε τα καρδιακά προβλήματα μειώνοντας την αρτηριακή πίεση. Άλλες μελέτες υποστηρίζουν ότι τα flavonoids που υπάρχουν στο κακάο μπορεί να είναι ωφέλιμα για τα αιμοφόρα αγγεία και να περιορίζουν τη φλεγμονή.

Οι μεγάλες ποσότητες σοκολάτας, ωστόσο, ενισχύουν την αύξηση βάρους αναστέλλοντας τις ευεργετικές της ιδιότητες, αναφέρει η Elizabeth Mostofsky, φοιτήτρια ιατρικής στη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ, και κύρια συγγραφέας του άρθρου.

Η ίδια αναφέρει ότι οι γυναίκες με τα μεγαλύτερα οφέλη ήταν αυτές που έτρωγαν δύο μερίδες 19-30 γραμμαρίων την εβδομάδα. Ενώ σημειώνει ότι η μαύρη σοκολάτα στην Ελβετία περιέχει τουλάχιστον 30% κακάο, το οποίο περιέχει flavonoids, ενώ στις Ηνωμένες Πολιτείες μπορεί η περιεκτικότητα σε κακάο να είναι μικρότερη.

Πηγή: NY Times
 

 

Tags:

| More