Κατανάλωση αλκοόλ στην εφηβεία και κίνδυνος καρκίνου του μαστού

teenager-no-alcohol

Οι νέες γυναίκες που καταναλώνουν αλκοόλ ενδέχεται να αυξάνουν τον κίνδυνο που διατρέχουν να αναπτύξουν καλοήθη νόσο του μαστού, η οποία αποτελεί αναγνωρισμένο παράγοντα κινδύνου για καρκίνο, προειδοποιεί μια νέα μελέτη.

Η μελέτη, στην οποία συμμετείχαν περίπου 6.900 γυναίκες ηλικίας 16-23 ετών, έδειξε ότι εκείνες που κατανάλωναν αλκοολούχα ποτά έξι ή επτά ημέρες την εβδομάδα είχαν πάνω από πενταπλάσιες πιθανότητες ανάπτυξης καλοήθους νόσου του μαστού στη μετέπειτα ζωή τους.

Οι γυναίκες με καλοήθη νόσο του μαστού παρουσιάζουν σκληρούς όζους (όγκους) στους μαστούς τους, που σε ορισμένες περιπτώσεις μπορούν να μετατραπούν σε καρκινικούς. Σύμφωνα με το αμερικανικό Εθνικό Ινστιτούτο Καρκίνου, η νόσος περιλαμβάνει ένα εύρος καταστάσεων, από ακανόνιστου σχήματος κύστεις, αίσθηση ενόχλησης στους μαστούς, ευαισθησία στις θηλές και κνησμό.

Αν και προηγούμενες αναφορές είχαν συνδέσει την κατανάλωση αλκοόλ στην εφηβεία με την ανάπτυξη καλοήθους νόσου του μαστού βάσει της συλλογής πληροφοριών από τις γυναίκες πολλά έτη αργότερα, η παρούσα μελέτη είναι η πρώτη που διερεύνησε άμεσα την κατανάλωση αλκοόλ κατά τη διάρκεια της εφηβείας και παρακολούθησε τις νέες γυναίκες στην ενήλικη ζωή τους.

«Τα ευρήματά μας δίνουν στις έφηβες και τις νέες γυναίκες έναν ακόμη καλό λόγο για να αποφύγουν την κατανάλωση αλκοόλ», δήλωσε η κύρια ερευνήτρια της μελέτης Catherine Berkey από την Ιατρική σχολή του Χάρβαρντ.

Αν και τα αίτια της επίδρασης αυτής της κατανάλωσης οινοπνευματωδών στην ανάπτυξη της νόσου δεν είναι ακόμη σαφή, οι επιστήμονες υποπτεύονται ότι η επίδραση του αλκοόλ στα οιστρογόνα ενδέχεται να προάγει την αύξηση του μαστικού ιστού.

Η συλλογή πληροφοριών από τις συμμετέχουσες σε ηλικία 18-27 ετών αποκάλυψε ότι 67 εξ αυτών (περίπου 1%) είχαν λάβει διάγνωση καλοήθους νόσου του μαστού, η οποία είχε επιβεβαιωθεί με βιοψία. Οι γυναίκες που κατανάλωναν μεγαλύτερες ποσότητες αλκοόλ είχαν περισσότερες πιθανότητες να έχουν λάβει διάγνωση της νόσου, με τον κίνδυνο να αυξάνεται με κάθε επιπλέον ποτό που κατανάλωναν ημερησίως.

«Καθώς η επίδραση αυτή παρατηρήθηκε με ποσότητες αλκοόλ που δεν προκαλούν μέθη, θα συμβουλεύαμε τις έφηβες να απέχουν πλήρως από την κατανάλωση οινοπνευματωδών τουλάχιστον μέχρι να φθάσουν στην ηλικία νόμιμης κατανάλωσης οινοπνευματωδών», κατέληξε η Berkey.

Πηγή: Reuters

Tags:

| More