Λίγα επιπλέον κιλά βοηθούν τους εβδομηντάρηδες να ζουν περισσότερο
Μελέτη Αυστραλών επιστημόνων έρχεται να χαροποιήσει τους εβδομηντάρηδες που έχουν μερικά επιπλέον κιλά (αλλά όχι πάρα πολλά), καθώς δείχνει ότι είναι λιγότερο πιθανό να αποβιώσουν εντός των επόμενων δέκα ετών ζωής τους, σε σύγκριση με τους συνομηλίκους τους που έχουν φυσιολογικό βάρος.
Η έρευνα, που δημοσιεύθηκε στο Journal of the American Geriatrics Society, παρακολούθησε 4.677 άνδρες και 4.563 γυναίκες ηλικίας 70-75 ετών για μια δεκαετή περίοδο, λαμβάνοντας υπόψη όχι μόνο το δείκτη μάζας σώματος (ΔΜΣ) των συμμετεχόντων, αλλά και την κατάσταση υγείας και τον τρόπο ζωής τους.
Σύμφωνα με τα ευρήματα, τα άτομα που ταξινομήθηκαν βάσει του δείκτη μάζας σώματος ως υπέρβαρα είχαν 13% λιγότερες πιθανότητες να αποβιώσουν κατά τη διάρκεια της δεκαετούς περιόδου παρακολούθησης, σε σύγκριση με τους φυσιολογικού βάρους συμμετέχοντες.
Ωστόσο, όπως επισημαίνουν οι επιστήμονες, το όφελος αυτό παρατηρήθηκε μόνο στα υπέρβαρα άτομα και όχι στα παχύσαρκα.
«Τα αποτελέσματα αυτά έρχονται να υποστηρίξουν περαιτέρω τη θέση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ) ότι οι ουδοί βάσει των οποίων θεωρείται κανείς υπέρβαρος και παχύσαρκος είναι υπερβολικοί όταν πρόκειται για μεγαλύτερης ηλικίας άτομα. Ίσως ήρθε ο καιρός να επανεξετασθεί η ταξινόμηση βάσει του ΔΜΣ για την ηλικιακή αυτή κατηγορία», δήλωσε ο κύριος ερευνητής της μελέτης Leon Flicker από το Πανεπιστήμιο της Δυτικής Αυστραλίας.
Αν και τα επιπλέον κιλά μείωσαν τον κίνδυνο θανάτου τόσο στους άνδρες όσο και στις γυναίκες ηλικίας άνω των 70 ετών, ο καθιστικός τρόπος ζωής βρέθηκε ότι διπλασιάζει τον κίνδυνο στις γυναίκες και τον αυξάνει κατά 25% στους άνδρες.
«Η μελέτη μας δείχνει ότι η ποσότητα του λίπους στο σώμα δεν συνδέεται με τους ίδιους κινδύνους και οφέλη στα άτομα που επιβιώνουν μέχρι τα 70 έχοντας σχετικά καλή κατάσταση υγείας και στα νεότερης ηλικίας άτομα. Οι διαφορές αυτές θα έπρεπε να αντανακλώνται στις συστάσεις σχετικά με το δείκτη μάζας σώματος», αναφέρει ο Flicker.
Πηγή: AFP
Tags:

.jpg)

