Μείωση του κινδύνου καρκίνου του μαστού μέσω της διατροφής
Σύμφωνα με τα ευρήματα μιας νέας έρευνας, η πλούσια σε λαχανικά, φρούτα και σόγια διατροφή ενδέχεται να μειώνει τον κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου του μαστού έως και 30%.
Στη μελέτη, που περιλάμβανε 34.000 γυναίκες από την Κίνα, η Dr. Lesley M. Butler από το Πανεπιστήμιο του Κολοράντο και οι συνάδελφοί της παρατήρησαν μία τάση «μείωσης του κινδύνου καρκίνου του μαστού σε γυναίκες που ακολουθούσαν μια διατροφή με αυξημένη πρόσληψη λαχανικών, φρούτων και σόγιας».
Η χρήση των δεδομένων που είχαν συλλεχθεί από το 1993 έως το 1995 από 63.257 άνδρες και γυναίκες στο πλαίσιο της Μελέτης Υγείας των Κινέζων της Σιγκαπούρης (Singapore Chinese Health Study - SCHS) επέτρεψε στους ερευνητές να εντοπίσουν και να αναλύσουν δύο διαφορετικά διατροφικά πρότυπα: ένα με αυξημένη κατανάλωση κρέατος, αμύλου και κορεσμένου λίπους και ένα με αυξημένη κατανάλωση λαχανικών, φρούτων και σόγιας. Στη συνέχεια έδωσαν σε κάθε συμμετέχοντα μια βαθμολογία σε ένα από τα διατροφικά αυτά πρότυπα, βάσει της αναφερθείσας πρόσληψης 165 τροφών.
Οι επιστήμονες, που εντόπισαν στα δεδομένα 34.028 γυναίκες χωρίς ιστορικό καρκίνου του μαστού, ηλικίας 45-74 ετών, που στην πλειονότητά τους ήταν αδύνατες, ασκούνταν, είχαν περάσει στην εμμηνόπαυση και μόνο πολύ μικρό ποσοστό τους κάπνιζε ή χρησιμοποιούσε ορμονοθεραπεία, βρήκαν ότι έως το τέλος του 2005, περίπου 10 έτη μετά την ένταξή τους στην κινεζική μελέτη, 629 από τις συμμετέχουσες είχαν λάβει διάγνωση καρκίνου του μαστού.
Η ανάλυση των δεδομένων έδειξε ότι όσο μεγαλύτερη ήταν η πρόσληψη λαχανικών, φρούτων και σόγιας τόσο χαμηλότερος ήταν ο κίνδυνος καρκίνου του μαστού σε μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες.
Αν και τα ευρήματα, που δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό American Journal of Clinical Nutrition, δεν έδειξαν ότι η αυξημένη συνολική κατανάλωση κρέατος συνδεόταν με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του μαστού, οι ερευνητές προειδοποιούν ότι το εύρημα αυτό -που δεν συμφωνεί με τα ευρήματα άλλων μελετών- ενδέχεται να σχετίζεται με τον τρόπο παρασκευής του κρέατος.
Όταν το κρέας μαγειρεύεται στον ατμό, όπως συνηθίζεται στην Κίνα, εξηγούν οι επιστήμονες, δεν περιέχει τόσες ετεροκυκλικές αμίνες (HCAs) -που συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου- όσες περιέχει το κρέας που ψήνεται σε υψηλές θερμοκρασίες.
Πηγή: Reuters Health
Tags:

.jpg)

