Μειώθηκε η Παχυσαρκία σε παιδιά που συμμετείχαν σε μελέτη

boy-dreams-to-eat-hamburger

Χιλιάδες παιδιά έκτης δημοτικού που συμμετείχαν σε σχολικό πρόγραμμα για την υγεία ήταν λιγότερο παχύσαρκα στη Β' Γυμνασίου από ότι ομάδα παιδιών που δεν συμμετείχαν, σύμφωνα με νέα μελέτη που πραγματοποιήθηκε από το National Institutes of Health.

Τα ευρήματα που παρουσιάστηκαν τον Ιούνιο στο The New England Journal of Medicine, έκρυβαν μια ευχάριστη έκπληξη για τους ερευνητές: τα συνολικά ποσοστά παχυσαρκίας και υπερβολικού βάρους είχαν μειωθεί και για τις δύο ομάδες παιδιών. Υποδηλώνοντας ότι ίσως επιτέλους τα ποσοστά παχυσαρκίας να έχουν αρχίσει να μειώνονται.

«Αυτό είναι το παράξενο αλλά ευτυχές πόρισμα αυτής της μελέτης», δήλωσε ο επικεφαλής της έρευνας Dr. Gary D. Foster, Διευθυντής του Κέντρου για την Παχυσαρκία στο Temple University στη Φιλαδέλφεια, ο οποίος πρόσθεσε ότι αυτό ήταν το πρώτο τέτοιο αποτέλεσμα σε μια μελέτη που παρακολουθεί μια μεγάλη ομάδα παιδιών για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα.

Οι ερευνητές παρακολούθησαν περισσότερους από 4.500 μαθητές, οι μισοί εκ των οποίων θα συμμετείχαν σε πρόγραμμα που θα τους εκπαίδευε σε θέματα υγιεινής συμπεριφοράς, θα ενίσχυε τη σωματική άσκηση και θα τους τροφοδοτούσε με υγιεινότερα σνακ και λιχουδιές στην καφετέρια του σχολείου. Το τριάντα τοις εκατό των παιδιών και στις δύο ομάδες ήταν παχύσαρκα κατά την έναρξη της μελέτης.

Δύο χρόνια αργότερα, όταν τα παιδιά ήταν στη Β’Γυμνασίου το ποσοστό αυτό μειώθηκε στο 24,6% για τα παιδιά που συμμετείχαν στο πρόγραμμα και στο 26,6% για την ομάδα ελέγχου. Και στις δύο ομάδες το 45% ήταν είτε παχύσαρκα είτε υπέρβαρα παιδιά, ποσοστό που μειώθηκε από το 50% περίπου πριν από την έναρξη της μελέτης.

«Κάτι συμβαίνει στο περιβάλλον το οποίο ωθεί τα παιδιά να λιγότερο προς την παχυσαρκία και το υπερβολικό βάρος», δήλωσε ο Dr. Foster. «Πρέπει να βρούμε τι συμβαίνει και να το ενισχύσουμε».

 

Πηγή: NY Times

Tags:

| More