Μεσογειακή διατροφή: κάποια συστατικά της είναι καλύτερα από άλλα

mediteranian-diet

Ορισμένες ομάδες τροφών της μεσογειακής διατροφής συμβάλλουν περισσότερο από άλλες στην ενίσχυση της υγείας και την παράταση της ζωής, σύμφωνα με τα αποτελέσματα μελέτης της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ.

Όπως δήλωσε ο κύριος ερευνητής κ. Δημήτριος Τριχόπουλος, η μελέτη περιλάμβανε περισσότερους από 23.000 άνδρες και γυναίκες που συμμετείχαν στο ελληνικό τμήμα της Ευρωπαϊκής Προοπτικής Έρευνας για τον Καρκίνο και τη Διατροφή (European Prospective Investigation into Cancer and Nutrition).

Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να συμπληρώσουν ερωτηματολόγια για τη διατροφή και τον τρόπο ζωής τους κατά την ένταξή τους στη μελέτη και στη συνέχεια παρακολουθήθηκαν για περίπου 8,5 έτη με συνεντεύξεις. Η διατροφή τους ταξινομήθηκε βάσει του βαθμού συμφωνίας της με την παραδοσιακή μεσογειακή διατροφή, ενώ επιπλέον οι συμμετέχοντες ρωτήθηκαν εάν κάπνιζαν ή όχι, για τα επίπεδα σωματικής δραστηριότητάς τους και εάν είχαν λάβει ποτέ διάγνωση καρκίνου, διαβήτη και καρδιακής νόσου.

Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο British Medical Journal, βρήκε ότι οι κύριοι λόγοι που η μεσογειακή διατροφή μπορεί να οδηγήσει σε μακροζωία είναι η μετριοπαθής κατανάλωση αλκοόλ -κυρίως κρασί κατά τη διάρκεια των γευμάτων- η χαμηλή κατανάλωση κρέατος και προϊόντων κρέατος και η υψηλή κατανάλωση λαχανικών, φρούτων και ξηρών καρπών,  ελαιολάδου και οσπρίων.

Ωστόσο, αν και ο συνδυασμός κάποιων από τα βασικά συστατικά της μεσογειακής διατροφής, όπως των λαχανικών με το ελαιόλαδο, παρέχει σαφή οφέλη, η υψηλή κατανάλωση ψαριών, θαλασσινών και δημητριακών σε συνδυασμό με τη χαμηλή κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων -όλα τμήματα της μεσογειακής διατροφής- δεν ήταν δείκτες μακροβιότητας, ανέφεραν οι ερευνητές.

Πηγή: United Press International

Tags:

| More