Τα «καλά λιπαρά» μειώνουν έως και 20% τον κίνδυνο καρδιακής νόσου
Η μείωση της διατροφικής πρόσληψης κορεσμένων λιπαρών και η αντικατάστασή τους από τα πιο υγιεινά πολυακόρεστα λιπαρά μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο ενός ατόμου να αναπτύξει καρδιακή νόσο κατά 20%, αναφέρουν ερευνητές από την Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ.
Τα ευρήματα των επιστημόνων, που ανέλυσαν τα ευρήματα οκτώ προηγούμενων μελετών στις οποίες συμμετείχαν πάνω από 13.000 άτομα, έδειξαν ότι κάθε αύξηση κατά 5% στην κατανάλωση πολυακόρεστων λιπαρών συνδεόταν με 10% μείωση του κινδύνου ανάπτυξης καρδιακής νόσου.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, η μέση αύξηση της πρόσληψης των ωφέλιμων αυτών λιπαρών (τα πολυακόρεστα λιπαρά αυξάνουν τα επίπεδα της «καλής» HDL χοληστερόλης, σε αντιδιαστολή με τα κορεσμένα που αυξάνουν τα επίπεδα της «κακής» LDL χοληστερόλης) κατά 10% οδήγησε σε 20% μείωση του κινδύνου καρδιακής νόσου σε μια περίοδο λίγο μεγαλύτερη των 4 ετών.
Όπως επισημαίνει η Victoria Taylor από το Βρετανικό Ίδρυμα Καρδιάς (British Heart Foundation), η έρευνα αυτή επιβεβαιώνει τη σημασία των τρεχουσών συστάσεων για μείωση της διατροφικής πρόσληψης κορεσμένων λιπαρών. «Μια ωφέλιμη για την υγεία της καρδιάς διατροφή πρέπει να συνδυάζει τη χαμηλή πρόσληψη κορεσμένων λιπαρών και αλατιού με την κατανάλωση λιπαρών ψαριών και τουλάχιστον πέντε μερίδων φρούτων και λαχανικών ημερησίως», κατέληξε η Taylor.
Πηγή: BBC News
Tags:

.jpg)

