Τα αναψυκτικά τύπου cola ενδέχεται να βλάπτουν το σπέρμα

funny-sperm-2

Οι άνδρες που πίνουν πάνω από ένα λίτρο αναψυκτικών τύπου cola ημερησίως ενδέχεται να βλάπτουν την ποιότητα του σπέρματός τους, υποστηρίζουν ερευνητές, αφήνοντας ωστόσο ανοιχτό το ενδεχόμενο να ευθύνονται και άλλοι παράγοντες του τρόπου ζωής τους.

Η ποσότητα σπερματοζωαρίων στους άνδρες αυτούς ήταν κατά μέσο όρο 30% χαμηλότερη απ' όσο σε εκείνους που δεν έπιναν αναψυκτικά τέτοιου τύπου, αναφέρουν οι Δανοί επιστήμονες στη μελέτη των οποίων συμμετείχαν περισσότεροι από 2.500 νέοι άνδρες.

Η σχέση αυτή που παρατηρήθηκε είναι μάλλον απίθανο, σύμφωνα με τους ερευνητές, να οφείλεται στην καφεΐνη, καθώς ο καφές -που έχει και υψηλότερη περιεκτικότητα σε καφεΐνη- δεν είχε την ίδια επίδραση. Ωστόσο, επισημαίνουν, κάποια άλλα συστατικά των εν λόγω αναψυκτικών ή ο ανθυγιεινός τρόπος ζωής θα μπορούσαν να έχουν επηρεάσει το αποτέλεσμα.

«Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι οι άνδρες που έπιναν μεγάλες ποσότητες των αναψυκτικών αυτών διέφεραν και σε πολλές άλλες συνιστώσες του τρόπου ζωής τους», δήλωσε η Dr. Tina Kold Jensen από το Rigshospitalet, στην Κοπεγχάγη.

Η Kold Jensen και οι συνάδελφοί της αποφάσισαν να διερευνήσουν την επίδραση των αναψυκτικών που περιέχουν καφεΐνη στην αναπαραγωγική υγεία των ανδρών, καθώς η κατανάλωση των αναψυκτικών αυτών από τον νεαρής ηλικίας πληθυσμό στη Δανία έχει αυξηθεί σημαντικά κατά τις τελευταίες δεκαετίες.

Τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν ότι οι συμμετέχοντες που δεν έπιναν αναψυκτικά τύπου cola είχαν καλύτερη ποιότητα σπέρματος -κατά μέσο όρο 50 εκατομμύρια σπερματοζωάρια ανά ml σπέρματος- και έτειναν να ακολουθούν έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής. Αντίθετα, οι 93 άνδρες της μελέτης που κατανάλωναν πάνω από ένα λίτρο αναψυκτικών cola ημερησίως είχαν μόνο 35 εκατομμύρια σπερματοζωάρια ανά ml σπέρματος και η διατροφή τους περιλάμβανε περισσότερες ανθυγιεινές τροφές και λιγότερα φρούτα και λαχανικά.

Όταν εξετάσθηκε η πρόσληψη καφεΐνης από άλλες πηγές, όπως ο καφές και το τσάι, η επίδραση στην ποιότητα του σπέρματος ήταν πολύ μικρότερη, αναφέρουν οι επιστήμονες στο περιοδικό American Journal of Epidemiology.

Πηγή: Reuters Health

Tags:

| More