Τα θαλασσινά βελτιώνουν την ψυχολογική διάθεση των εγκύων
Η κατανάλωση πλούσιων σε ω-3 θαλασσινών ενδέχεται να βελτιώνει την ψυχολογική διάθεση των γυναικών κατά τη διάρκεια της κύησης, σύμφωνα με τα αποτελέσματα μιας βρετανικής μελέτης.
Οι ερευνητές βρήκαν ότι η χαμηλή πρόσληψη ω-3 λιπαρών οξέων από θαλασσινά σχετιζόταν με αυξημένο κίνδυνο έντονων καταθλιπτικών συμπτωμάτων κατά τη διάρκεια της κύησης.
Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο τελευταίο τεύχος του περιοδικού Epidemiology, περιλάμβανε 9.960 έγκυες γυναίκες. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι γυναίκες που δεν κατανάλωναν καθόλου θαλασσινά διέτρεχαν 50% περισσότερες πιθανότητες να αναφέρουν συμπτώματα κατάθλιψης, σε σύγκριση με τις γυναίκες που κατανάλωναν 3 ή περισσότερες μερίδες θαλασσινών την εβδομάδα (περισσότερα από 1,5 γραμμάρια ω-3 λιπαρών οξέων). Η σχέση της χαμηλής πρόσληψης θαλασσινών και των αυξημένων συμπτωμάτων κατάθλιψης παρέμεινε ισχυρή ακόμη και μετά την προσαρμογή για παράγοντες που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τα αποτελέσματα.
Η κατάθλιψη κατά τη διάρκεια της κύησης είναι επιβλαβής τόσο για τη μέλλουσα μητέρα όσο και για το έμβρυο, επισημαίνουν οι ερευνητές. Αν και είναι σύνηθες φαινόμενο στις δυτικές χώρες, η κατάθλιψη φαίνεται να είναι ουσιαστικά απούσα σε χώρες όπου καταναλώνονται μεγάλες ποσότητες ιχθύων.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, απαιτείται περαιτέρω διερεύνηση της σχέσης αυτής μεταξύ της πρόσληψης θαλασσινών και της κατάθλιψης κατά τη διάρκεια της κύησης, ιδιαίτερα καθώς οι έγκυες γυναίκες λαμβάνουν συστάσεις να περιορίζουν την κατανάλωση θαλασσινών λόγω της περιεκτικότητάς τους σε υδράργυρο.
Οι συστάσεις αυτές είναι πιθανόν, σύμφωνα με τους συγγραφείς της μελέτης, να οδηγήσουν σε αύξηση του κινδύνου καταθλιπτικών συμπτωμάτων κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.
Πηγή: Reuters Health
Tags:

.jpg)

