Τα πρόσθετα σάκχαρα στα τρόφιμα αυξάνουν τον κίνδυνο καρδιακής νόσου
Τα πρόσθετα σάκχαρα, που περιέχονται στα επεξεργασμένα τρόφιμα και αναψυκτικά, μπορεί να αυξήσουν τους παράγοντες κινδύνου ενός ατόμου για ανάπτυξη καρδιακής νόσου, προειδοποιούν Αμερικανοί ερευνητές.
Όπως επισημαίνουν η Dr. Miriam Vos, επίκουρος καθηγήτρια παιδιατρικής στην Ιατρική Σχολή Emory, και οι συνάδελφοί της, που ανέλυσαν τα διατροφικά δεδομένα και τα επίπεδα λιπιδίων αίματος σε περισσότερους από 6.000 ενήλικες άνδρες και γυναίκες από το 1999 έως το 2006, οι συμμετέχοντες της μελέτης με την υψηλότερη πρόσληψη σακχάρων κατανάλωναν κατά μέσο όρο 46 κουτ. του γλυκού πρόσθετων σακχάρων ημερησίως, ενώ οι συμμετέχοντες με τη χαμηλότερη κατανάλωση πρόσθετων σακχάρων λάμβαναν κατά μέσο όρο μόλις 3 κουτ. του γλυκού ημερησίως.
Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Journal of the American Medical Association, έδειξε ότι οι συμμετέχοντες που κατανάλωναν τις μεγαλύτερες ποσότητες πρόσθετων σακχάρων είχαν περισσότερες πιθανότητες να έχουν πιο αυξημένους παράγοντες καρδιαγγειακού κινδύνου, όπως υψηλότερα επίπεδα τριγλυκεριδίων και χαμηλότερα επίπεδα της «καλής» HDL χοληστερόλης.
«Όπως η κατανάλωση μιας πλούσιας σε λιπαρά διατροφής μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα τριγλυκεριδίων ενός ανθρώπου και τη χοληστερόλη, έτσι και η κατανάλωση ζάχαρης μπορεί επίσης να επηρεάσει τις τιμές των ίδιων αυτών λιπιδίων», δήλωσε η Vos.
Συνεπώς, καταλήγουν οι επιστήμονες, είναι πολύ σημαντικό για τη μακροπρόθεσμη υγεία των ανθρώπων να αρχίσουν να ελέγχουν πόσα πρόσθετα σάκχαρα λαμβάνουν και αναζητήσουν τρόπους να τα μειώσουν.
Πηγή: Reuters, United Press International
Tags:

.jpg)

