Τι προφυλάσσει από τις πτώσεις μετά από ένα εγκεφαλικό; Όχι πολλά!

brain-stroke

Μια νέα μελέτη από την Αυστραλία υπογραμμίζει ότι ενώ οι περισσότεροι άνθρωποι που έχουν υποστεί εγκεφαλικό επεισόδιο κινδυνεύουν από κάποια πτώση, δεν υπάρχουν αρκετές στρατηγικές πρόληψης αυτών των επικίνδυνων συμβάντων.

Περίπου τρεις στους τέσσερις ανθρώπους που έχουν πάθει εγκεφαλικό αντιμετωπίζουν κάποια πτώση τους επόμενους έξι μήνες, και αυτές οι πτώσεις μπορεί να οδηγήσουν σε σοβαρούς τραυματισμούς, ακόμη και σε σπάσιμο οστών.

Σύμφωνα με όσα είπε ο αυστραλός ερευνητής Dr. Francis Batchelor, από το Πανεπιστήμιο της Μελβούρνης στην Αυστραλία, σε email που έστειλε στο Reuters, «Παρόλο που έρευνες έχουν δείξει ότι τα προγράμματα πρόληψης των πτώσεων συμπεριλαμβανομένης της άσκησης είναι αποτελεσματικά για τους ηλικιωμένους ανθρώπους, δεν ήταν σαφές εάν αυτά τα προγράμματα ή άλλου είδους παρεμβάσεις λειτουργούν για άτομα που έχουν πάθει εγκεφαλικό».

Έτσι ο Batchelor και οι συνεργάτες του μελέτησαν προσεκτικά τις σχετικές έρευνες που έχουν γίνει μέχρι σήμερα και συγκέντρωσαν τα αποτελέσματα από 13 μελέτες που περιλάμβαναν περίπου 1.500 άτομα.

Οι μελέτες ανέλυαν ένα ευρύ φάσμα παρεμβάσεων για την πρόληψη των πτώσεων μετά από εγκεφαλικό επεισόδιο, από ασκήσεις ενδυνάμωσης μέχρι φαρμακευτική αγωγή, αναφέρουν οι ερευνητές στο περιοδικό Stroke.

Ωστόσο, η μόνη στρατηγική που εντόπισε η έρευνά τους να λειτουργεί ήταν το συμπλήρωμα βιταμίνης D, και ακόμη και αυτό λειτουργούσε μόνο για γυναίκες σε οίκους ευγηρίας ή άλλου είδους οργανισμούς τουλάχιστον δύο χρόνια μετά το εγκεφαλικό επεισόδιο.

«Η αποτελεσματικότητα της βιταμίνης D στην πρόληψη των πτώσεων για όλα τα άτομα που έχουν υποστεί εγκεφαλικό δεν έχει ακόμη επιβεβαιωθεί», παρατηρεί ο Batchelor.

Συνολικά, η ομάδα εξεπλάγην που βρήκε μόνο τόσο λίγες ποιοτικές δοκιμές για την αντιμετώπιση ενός τόσο συνηθισμένου προβλήματος. Οι περισσότερες μελέτες είχαν αρχικά σχεδιαστεί για να εξετάσουν κάποιο άλλο αποτέλεσμα κι όχι τις πτώσεις, και οι περισσότερες εφάρμοζαν μεμονωμένες παρεμβάσεις που θα ήταν απίθανο να είναι αποτελεσματικές για αυτή την ομάδα υψηλού κινδύνου.

Ο Batchelor σημειώνει ότι στο μέλλον οι δοκιμές θα πρέπει να αξιολογήσουν πολύπλευρα προγράμματα μείωσης των πτώσεων για άτομα που έχουν υποστεί εγκεφαλικό.

Επίσης, πρότεινε να διερευνηθεί περισσότερο το ενδεχόμενο όφελος του συμπληρώματος βιταμίνης D όσον αφορά τις πτώσεις τόσο των γυναικών όσο και των ανδρών, καθώς και σε στάδια πιο κοντινά στο εγκεφαλικό επεισόδιο.

Προς το παρόν η καλύτερη συμβουλή που έχει ο Batchelor για τα άτομα που έχουν υποστεί εγκεφαλικό είναι να «συμβουλευτούν κάποιον επαγγελματία υγεία ο οποίος θα μπορεί να αξιολογήσει και να αντιμετωπίσει το δικό τους παράγοντα κινδύνου για κάποια πτώση».

Πηγή: Reuters

 

Tags:

| More