Το κάταγμα ισχίου του παππού «σήμα κινδύνου» για τον εγγονό

grandfather-grandson

Σύμφωνα με τα ευρήματα μιας σουηδικής μελέτης, το κάταγμα ισχίου του παππού κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για ενδεχόμενη χαμηλή οστική μάζα του εγγονού του.

Όπως επισημαίνει ο κύριος ερευνητής της μελέτης Mattias Lorentzon από την Ακαδημία Sahlgrenska του Πανεπιστημίου  του Gothenburg, ο έλεγχος των εγγονών 3.700 ατόμων που ήταν εγγεγραμμένοι σε ένα εθνικό μητρώο έδειξε ότι και οι 270 εγγονοί που βρέθηκε να έχουν μειωμένη οστική πυκνότητα είχαν παππού ή γιαγιά που είχε υποστεί κάταγμα ισχίου.

Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism, βρήκε επίσης ότι οι εγγονοί με μειωμένη οστική πυκνότητα που είχαν άρρενα συγγενή με κάταγμα είχαν έως και 5% χαμηλότερη οστική πυκνότητα και 4% μικρότερου μεγέθους οστά, σε σύγκριση με εκείνους που είχαν υγιή οστική μάζα και δεν είχαν συγγενείς που να έχουν υποστεί κατάγματα.

Η ερευνητική ομάδα, που έλαβε υπόψη της άλλους παράγοντες κινδύνου για οστεοπόρωση, όπως το κάπνισμα, τη σωματική δραστηριότητα και την πρόσληψη ασβεστίου, ανέφερε ότι, ακόμη και μετά την προσαρμογή των δεδομένων για τους παράγοντες αυτούς, το μέγεθος των οστών παρέμενε μειωμένο, οδηγώντας σε χαμηλότερη οστική πυκνότητα και συνεπώς χαμηλότερη οστική μάζα, η οποία αποτελεί παράγοντα κινδύνου για οστεοπόρωση.

«Τα ευρήματα αυτά δείχνουν ότι ενδεχομένως υπάρχουν κάποιοι μηχανισμοί κληρονομικότητας της χαμηλής οστικής μάζας και του κινδύνου κατάγματος», καταλήγει ο Lorentzon.

Πηγή: United Press International

Tags:

| More