Το κόκκινο κρασί μειώνει τη βλάβη του εγκεφάλου μετά από εγκεφαλικό
Ερευνητές ανακάλυψαν ότι η ρεσβερατρόλη, μια ουσία που βρίσκεται στη φλούδα και τα κουκούτσια των ερυθρών σταφυλιών, μειώνει τη βλάβη που προκαλεί το ισχαιμικό εγκεφαλικό επεισόδιο στον εγκέφαλο και επιταχύνει την ανάρρωση.
Η επίδραση της ρεσβερατρόλης είναι τόσο ισχυρή, αναφέρουν οι επιστήμονες, που μπορεί να μειώσει τη μακροπρόθεσμη βλάβη στον εγκέφαλο έως και κατά 40%.
Σύμφωνα με τον καθηγητή Sylvain Doré από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Johns Hopkins, στη Βαλτιμόρη, η μελέτη που διεξήγαγε με τους συναδέλφους του έδειξε ότι η ρεσβερατρόλη αυξάνει τα επίπεδα ενός ενζύμου που είναι γνωστό ότι «θωρακίζει» τα νευρικά κύτταρα στον εγκέφαλο ώστε να μην υποστούν βλάβη. Έτσι, εξηγούν οι επιστήμονες, όταν συμβεί το ισχαιμικό εγκεφαλικό επεισόδιο, τα αυξημένα επίπεδα του ενζύμου προστατεύουν τον εγκέφαλο από τις δυσμενείς επιπτώσεις του.
Στη μελέτη, τα ευρήματα της οποίας δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό Experimental Neurology, οι επιστήμονες χορήγησαν σε ποντίκια τροφή με μια μέτρια δόση ρεσβερατρόλης και δύο ώρες μετά τους προκάλεσαν ισχαιμικό εγκεφαλικό επεισόδιο (θρόμβο αίματος) διακόπτοντας την παροχή αίματος στους εγκεφάλους των ζώων.
Τα ευρήματα έδειξαν ότι τα ποντίκια που είχαν προηγουμένως καταναλώσει ρεσβερατρόλη παρουσίασαν σημαντικά μικρότερη εγκεφαλική βλάβη από εκείνα που δεν είχαν λάβει ρεσβερατρόλη.
Ωστόσο, η ρεσβερατρόλη δεν είχε σημαντική προστατευτική επίδραση στα ποντίκια με απουσία του ενζύμου (heme oxygenise), των οποίων τα εγκεφαλικά κύτταρα καταστράφηκαν μετά το εγκεφαλικό επεισόδιο.
Ο καθηγητής Doré σπεύδει βέβαια να επισημάνει ότι αφενός η ρεσβερατρόλη δεν έχει ακόμη δοκιμαστεί σε κλινικές μελέτες αφετέρου τα συμπληρώματα ρεσβερατρόλης που κυκλοφορούν ευρέως δεν είναι βέβαιο ότι παρέχουν τα ίδια οφέλη, καθώς ένα μέρος της προστατευτικής επίδρασης μπορεί να οφείλεται και στο οινόπνευμα που περιέχει το κόκκινο κρασί.
Πηγή: Telegraph
Tags:

.jpg)

