Το ρόδι μπορεί να συμβάλλει στην πρόληψη του καρκίνου του μαστού

pomegranate

Φαίνεται ότι το ρόδι μπορεί να προσφέρει πολύ περισσότερα από... καλοτυχία, τουλάχιστον στα άτομα που το καταναλώνουν: τα ευρήματα μιας νέας έρευνας δείχνουν ότι ενδέχεται να μειώνει τον κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου του μαστού.

Οι ερευνητές βρήκαν σε εργαστηριακές δοκιμές ότι κάποιες αντιοξειδωτικές ουσίες που περιέχονται στο... επίκαιρο αυτό φρούτο, οι ελλατζιταννίνες, διαδραματίζουν βασικό ρόλο στον καρκίνο του μαστού, καθώς αποκλείουν την παραγωγή οιστρογόνων, των ορμονών που συμβάλλουν στην αύξηση των καρκινικών κυττάρων.

Οι ειδικοί αναφέρουν βέβαια ότι δεν γνωρίζουν ακόμη ποια είναι η απαιτούμενη ποσότητα των αντιοξειδωτικών αυτών ουσιών του ροδιού για την πρόκληση της ίδιας επίδρασης στον άνθρωπο και αν είναι δυνατόν η ποσότητα αυτή να ληφθεί αποκλειστικά από τη διατροφή, καθώς στη μελέτη απαιτήθηκαν «σχετικά υψηλά επίπεδα ελλατζιταννινών» για την πρόκληση του θετικού αποτελέσματος.

«Δεν είναι σαφές εάν τα επίπεδα αυτά μπορούν να επιτευχθούν σε ζώα ή στον άνθρωπο μέσω της διατροφής, καθώς οι ουσίες αυτές δεν απορροφώνται επαρκώς στο αίμα όταν λαμβάνονται με αυτόν τον τρόπο», εξηγεί ο Καθηγητής Gary Stoner, προσθέτοντας ωστόσο ότι τα ευρήματα της μελέτης είναι αρκετά ελπιδοφόρα ώστε να οδηγήσουν στη διεξαγωγή περαιτέρω μελετών για τις ελλατζιταννίνες.

Η μελέτη, που παρουσιάζεται στο επιστημονικό περιοδικό Cancer Prevention Research, ενδέχεται να οδηγήσει στην ανάπτυξη νέων φαρμάκων για την πρόληψη του καρκίνου, αναφέρουν οι επιστήμονες, που εν τω μεταξύ μας συμβουλεύουν να καταναλώνουμε όσο πιο τακτικά μπορούμε το... γούρικο -και για την υγεία μας- αυτό φρούτο.

Πηγή: Telegraph

Tags:

| More