Χαμηλά επίπεδα Ομοκυστεΐνης και καρδιαγγειακές παθήσεις

heart-health

Οι άνθρωποι που έχουν υψηλά επίπεδα του αμινοξέως Ομοκυστεΐνη στο αίμα τους αντιμετωπίζουν αυξημένο κίνδυνο για καρδιαγγειακές παθήσεις και εγκεφαλικό. Ωστόσο, αυτό που δεν έχει αποδειχθεί ακόμη είναι εάν η μείωση της Ομοκυστεΐνης, θα περιορίσει τον κίνδυνο και εάν η ουσία αυτή προκαλεί όντως αγγειακές παθήσεις.

Άρθρο που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό του Αμερικανικού Ιατρικού Συλλόγου αναφέρει ότι δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Το άρθρο βασίστηκε σε μια μεγάλη, τυχαιοποιημένη ελεγχόμενη κλινική δοκιμή που πραγματοποιήθηκε στη Βρετανία από το 1998 έως το 2008. Περισσότερα από 12.000 άτομα που πέρασαν καρδιακό επεισόδιο εντάχθηκαν τυχαία σε μια από τις δύο ομάδες, στη μία χορηγήθηκε συνδυασμός φολικού (ή φυλλικού) οξέως και βιταμίνης B12, που μειώνει τα επίπεδα Ομοκυστεΐνης στο αίμα και στην άλλη ψευδοφάρμακο.

Μετά από επτά χρόνια, οι ασθενείς που λάμβαναν βιταμίνες είχαν χαμηλότερα επίπεδα Ομοκυστεΐνης αλλά δεν είχε περιοριστεί ο κίνδυνος για καριδαγγειακές παθήσεις.  Είχαν τα ίδια ποσοστά καρδιακών προσβολών και θανάτων από αγγειακά αίτια, όσο τα άτομα που έπαιρναν το ψευδοφάρμακο.

Η έρευνα «δείχνει σαφώς ότι αυτές οι βιταμίνες δεν προλαμβάνουν την καρδιακή προσβολή και το εγκεφαλικό όπως ελπίζαμε παλαιότερα», αναφέρει σε μήνυμα που έστειλε η Dr. Jane Armitage, καθηγήτρια κλινικών δοκιμών και επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, και μία από τους συγγραφείς του άρθρου. Η μελέτη χρηματοδοτήθηκε από τη εταιρεία Merck, που κατασκευάζει φάρμακα για τη μείωση της χοληστερίνης και βιταμίνες, η Merck παρείχε τις βιταμίνες που χρησιμοποιήθηκαν στη δοκιμή.

Πηγή: New York Times

Tags:

| More