Χαμηλά λιπαρά - Άτκινς: Σημειώσατε Χ
Μια από τις μεγαλύτερες, σε διάρκεια, έρευνες που σύγκρινε τις δίαιτες με χαμηλά λιπαρά με τη δίαιτα Άτκινς εντόπισε ότι οι συμμετέχοντες έχασαν την ίδια ποσότητα βάρους μετά από δύο χρόνια, ανεξάρτητα ποια μέθοδο διατροφής ακολούθησαν. Ωστόσο, σε όσους ακολούθησαν τη διατροφή του Άτκινς παρατηρήθηκε μεγαλύτερη αύξηση στην χοληστερίνη HDL, ή «καλή» χοληστερίνη. Παλαιότερες μελέτες που είχαν πραγματοποιηθεί δεν είχαν παρουσιάσει τόσο σαφή αποτελέσματα.
Κατά την κλινική δοκιμή που πραγματοποιήθηκε σε τρία διαφορετικά κέντρα, οι ερευνητές χώρισαν, με τυχαία κατανομή, 307 παχύσαρκα άτομα είτε σε κάποια διατροφή χαμηλών θερμίδων και χαμηλών λιπαρών ή στη διατροφή Άτκινς που είναι χαμηλή σε υδατάνθρακες. Επίσης, τα μέλη και των δύο ομάδων συμμετείχαν σε εντατική ενημέρωση με στόχο την αλλαγή της συμπεριφοράς. Σύμφωνα με τη μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Annals of Internal Medicine, στις αρχές Αυγούστου, Δύο χρόνια αργότερα, τα άτομα και από τις δύο ομάδες είχαν χάσει κατά μέσο όρο περίπου 7 κιλά.
Ανεξάρτητα από τη διατροφή που ακολούθησαν οι συμμετέχοντες παρατηρήθηκε βελτίωση σε παράγοντες που αφορούν τους κινδύνους για καρδιαγγειακές παθήσεις, μεταξύ των οποίων και χαμηλότερο επίπεδο τριγλυκεριδίων καθώς και χαμηλότερο επίπεδο χοληστερίνης LDL, ή «κακής» χοληστερίνης. Όσοι ακολούθησαν διατροφή χαμηλή σε υδατάνθρακες, παρατήρησαν μεγαλύτερη αύξηση στη χοληστερίνη HDL (καλή χοληστερίνη), αλλά παρατήρησαν επίσης περισσότερες παρενέργειες κατά το ξεκίνημα, όπως δυσοσμία στην αναπνοή, δυσκοιλιότητα, τριχόπτωση και στεγνό στόμα.
Ο Dr. Gary Foster, επικεφαλής συγγραφέας του άρθρου και Διευθυντής του κέντρου παχυσαρκίας στο Temple University αναφέρει: «Ακόμη και η μείωση μόλις 4% του βάρους, φαίνεται να προλαμβάνει την εμφάνιση Διαβήτη Τύπου 2».
Πηγή: New York Times
Tags:

.jpg)

