Ουρολοίμωξη & διατροφή για ξέγνοιαστα μπάνια

Μία στις 2 γυναίκες θα περάσει κάποια ουρολοίμωξη μία φορά στη ζωή της. Και ενώ τα αντιβιοτικά αποτελούν τη συνήθη ιατρική προσέγγιση στην πρόληψη και αντιμετώπιση της κατάστασης, η συχνή τους χρήση μπορεί να μειώσει την αποτελεσματικότητα τους. Για το λόγο αυτό υπάρχει ανάγκη για φυσικές λύσεις που προλαμβάνουν την ουρολοίμωξη ή  ενισχύουν τον οργανισμό με σκοπό την ταχύτερη αντιμετώπιση.

Στρατηγική καλής ενυδάτωσης

Η επαρκής ενυδάτωση του οργανισμού αποτελεί μία από τις καλύτερες στρατηγικές κατά της ουρολοίμωξης. Μία γυναίκα συνίσταται να πίνει τουλάχιστον 2 λίτρα την ημέρα, ενώ τους καλοκαιρινούς μήνες οι ανάγκες μπορεί να φτάνουν και τα 3 λίτρα εάν ιδρώνετε πολύ. Εξίσου σημαντικές με την ενυδάτωση είναι και οι συχνές επισκέψεις στην τουαλέτα, συνήθεια που λανθασμένα κάνει πολλές γυναίκες να ντρέπονται.

Ένας κόκκινος θησαυρός

Είναι ίσως το μόνο φυσικό συστατικό που στις κατάλληλες δόσεις μπορεί να προλάβει μία ουρολοίμωξη, γι αυτό προτείνεται από πολλούς ιατρικούς οργανισμούς. Το cranberry είναι το μοναδικό τρόφιμο το οποίο περιέχει τη φυτοθρεπτική ουσία προανθοκυανιδίνες. Οι τελευταίες ανήκους στην ομάδα των πολυφαινολών,  εμποδίζοντας τους βλαβερούς μικροοργανισμούς να «κατοικήσουν» στα τοιχώματα του ουροποιητικού.

Βιταμίνη C  και το καλοκαίρι

Η βιταμίνη C που περιέχουν τα τρόφιμα αυτά ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, άρα για ευνόητους λόγους είναι σημαντικό συστατικό σε μία διατροφή για την υγεία του ουροποιητικού. Εναλλακτικά μπορείτε να εξασφαλίσετε τη βιταμίνη C από συμπληρώματα διατροφής.

Το μυστικό του ανανά

Αρχικές επιστημονικές μελέτες έχουν δείξει πως η βρωμελαΐνη που περιέχει ο ανανάς ενδέχεται να προστατεύει από την ανάπτυξη μικροβίων στην ουροδόχο κύστη.

Προβιοτικά οφέλη

Το κεφίρ και το γιαούρτι,  περιέχουν καλούς μικροοργανισμούς οι οποίοι προστατεύουν το ουροποιητικό σύστηαμα.

Ναι στους χυμούς

Προτιμείστε φυσικούς χυμούς, τσάι ή νερό και αποφύγετε τον καφέ, το αλκοόλ και τα αναψυκτικά με ζάχαρη.

Φυτικές ίνες για τυχόν δυσκοιλιότητα

Καθώς η ουρολοίμωξη σχετίζεται σε ορισμένες περιπτώσεις με τη δυσκοιλιότητα, εμπλουτίστε τη διατροφή σας με αδιάλυτεσ φυτικέςίνες. Τις βρίσκουμε στο σιτάρι ολικής άλεσης, στο μαύρο ρύζι, στα όσπρια, στα καρότα, στα αγγούρια, στις ντομάτες και άλλα λαχανικά.

Μια σκέψη για το ζάχαρο

Εάν έχετε αυξημένο ζάχαρο, τότε έχετε και αυξημένο κίνδυνο για ουρολοίμωξη. Συνεπώς έχετε έναν ακόμη λόγο για να το έχετε υπό έλεγχο.

Ο οργανισμός είναι περισσότερο ευάλωτος σε περιόδους κακής διατροφής και έλλειψης απαραίτητων θρεπτικών συστατικών. Τέτοια είναι και η περίοδος των καλοκαιρινών διακοπών, όπου το διατροφικό πρόγραμμα χαλαρώνει. Το δίδαγμα είναι πως η ανάγκη για ισορροπημένη διατροφή είναι ακόμη μεγαλύτερη τους θερινούς μήνες όπου ο κίνδυνος για ουρολοίμωξη αυξάνεται.

Ήβη Παπαϊωάννου, MS, RDN

Διαιτολόγος, Διατροφολόγος

Μέλος της Ακαδημίας Διατροφής και Διαιτολογίας, ΗΠΑ

ivipapai@gmail.com
In this article