5 απλοί τρόποι για να «γλυτώσετε» 100 θερμίδες!

Στο άκουσμα και μόνο της λέξης «θερμίδες», όσοι δίνουν μάχη για να διατηρήσουν το σωματικό τους βάρος, αισθάνονται αγωνία. Στην πραγματικότητα οι θερμίδες αποτελούν την μονάδα μέτρησης της ενέργειας που περιέχουν οι τροφές. Με απλά λόγια, αποτελούν το «καύσιμο» που κινητοποιεί όλες τις «μηχανές» του οργανισμού. Τα τελευταία χρόνια οι ειδικοί της διατροφής προσπαθούν να στρέψουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών, από τις θερμίδες σε άλλες μετρήσιμες μεθόδους για τον καλύτερο έλεγχο των κιλών. Για παράδειγμα, δίνεται πολύ μεγάλη έμφαση στην ποιότητα της διατροφής, στο μέγεθος των μερίδων, στη συνειδητή επιλογή γευμάτων, στη φυσική δραστηριότητα και σε άλλα. Πίσω όμως από κάθε μεθοδολογία κρύβεται το ισοζύγιο της ενέργειας. Δηλαδή, οι θερμίδες που λαμβάνει το σώμα, σε σχέση με εκείνες που καίει.

Πόσες θερμίδες έχει ανάγκη το σώμα;

Η απάντηση στην παραπάνω ερώτηση είναι αρκετά σχετική, καθώς κάθε οργανισμός έχει τις δικές του ενεργειακές ανάγκες. Οι τελευταίες εξαρτώνται από την ηλικία, το φύλλο, τα γονίδια, το ύψος και πολλά ακόμη χαρακτηριστικά. Οι θερμιδικές ανάγκες είναι τόσο ξεχωριστές όσο και ένα δακτυλικό αποτύπωμα! Μία πολύ γενική εκτίμηση μιλά για ημερήσιες ανάγκες που ανέρχονται σε 2.000 θερμίδες ημερησίως. Κάθε κιλό σωματικού βάρους αντιστοιχεί σε περίπου 7.000 θερμίδες, όσες δηλαδή θα πρέπει να «γλυτώσετε» για να πέσει η ζυγαριά.

Πώς να γλυτώσετε 100 θερμίδες;

Ο μόνος τρόπος να γλυτώσετε 100 θερμίδες σε κάθε γεύμα, είναι να κάνετε ένα μικρό βήμα προς περισσότερο ισορροπημένες επιλογές, χωρίς όμως να συμβιβάσετε τη γεύση και τις διατροφικές σας συνήθειες.

Καφές κάθε ημέρα

Ο καφές αποτελεί την αγαπημένη συνήθεια, που δύσκολα εγκαταλείπουν οι περισσότεροι λόγω της τόνωσης που προσφέρει σε σώμα και πνεύμα. Έχετε όμως αναλογιστεί πως κάθε κουταλιά άσπρης ή μαύρης ζάχαρης σας δίνει περίπου 80 θερμίδες; Ενώ ο cappuccino ή o latte έχουν 100 με 120 θερμίδες; Πολλαπλασιάστε τα παραπάνω νούμερα με τους καφέδες που πίνετε κάθε ημέρα. Γλυτώσετε τουλάχιστον 100 θερμίδες, πίνοντας σταδιακά τον καφέ σας σκέτο.

Σαντουτις ή τοστ για ευκολία

Πόσες φορές σας έχει τύχει να μην έχετε μαγειρέψει, καταφεύγοντας στην πρόχειρη λύση ενός σάντουιτς από το φούρνο; Ακόμα και εάν δεν προτείνεται η συχνή κατανάλωση έτοιμων γευμάτων, μπορείτε να γλυτώσετε 100 θερμίδες απλά και μόνο αφαιρώντας το επάνω ψωμί του σάντουιτς ή του τοστ. Εξάλλου αυτό που μετράει είναι το περιεχόμενο!

Προσοχή στην απαραίτητη σος

Εάν πιστεύετε πως οι σαλάτες είναι «διαιτητικές», θα πρέπει να ξέρετε πως κάθε κουταλιά της σούπας έτοιμη σος έχει 120 περίπου θερμίδες! Αντικαταστήστε τη με ξύδι balsamico, λεμόνι ή χυμό από άλλα εσπεριδοειδή και πολλά αποξηραμένα μπαχαρικά!

Τραγανά σνακ

Οι επιστήμονες που μελετούν τις αντιδράσεις του «εγκεφάλου» στα διάφορα τρόφιμα, πιστεύουν πως ο ήχος που κάνουν τα τραγανά τσιπς, τα κριτσίνια και η ξηροί καρποί όταν σπάσουν στο στόμα είναι σχεδόν εθιστικός. Ένα φλιτζάνι έτοιμα τσιπς έχει 140 θερμίδες, ενώ η αντίστοιχη ποσότητα σπιτικών ποπκορν μαγειρεμένων σε λάδι, μόλις 60.

Γλυκές λιγούρες

Αντί για ένα κομμάτι σοκολάτας, στο οποίο δύσκολα θα αρκεστείτε, προτιμήστε μία μπάρα δημητριακών με λιγότερες από 100 θερμίδες. Με τον τρόπο αυτό γλιτώνετε περίπου 80 θερμίδες, ενώ καταναλώνετε περισσότερες φυτικές ίνες που σας χορταίνουν!

Τελικά, η απώλεια βάρους μπορεί να κριθεί στις «λεπτομέρειες»!

Ήβη Παπαϊωάννου, MS, RDN

Διαιτολόγος, Διατροφολόγος

Μέλος της Ακαδημίας Διατροφής και Διαιτολογίας, ΗΠΑ

ivipapai@gmail.com

 

In this article