athina_dretta

«Χωρίς Αναισθητικό» γράφει η Αθηνά Δρέττα, Χειρ. Οδοντίατρος – Πρ. Γ. Γ. Κοινωνικών Ασφαλίσεων

Η 3Μ αποτελεί μία από τις κορυφαίες πολυεθνικές  εταιρείες στο χώρο των οδοντιατρικών και ιατρικών προιόντων και όχι μόνο.

Με ετήσιες πωλήσεις πάνω από 50 δισ. δολλάρια,88.000 εργαζομένους σε όλο τον κόσμο και πάνω από 55.000 προιόντα που περιλαμβάνουν από προιόντα φροντίδας υγείας και είδη σπιτιού και διακόσμησης μέχρι αυτοκίνητα,τηλεπικοινωνίες και προιόντα εξόρυξης πετρελαίου και φυσικού αερίου, αποτελεί κορυφαία εταιρεία στο κόσμο και leader σε έρευνα,ποιότητα. Όσοι ασκούμε συστηματικά το επάγγελμα ξέρουμε ότι μπορούμε να εμπιστευθούμε την εταιρεία και τα προιόντα της στην οδοντιατρική προκειμένου να εξσφαλίσουμε ποιότητα και αξιοπιστία στις υπηρεσίες που παρέχουμε στους ασθενείς μας,ακόμη και σε βάρος του οικονομικού κέρδους μια και τα προιόντα της είναι από τα πιο ακριβά στην ελληνική αγορά.

Ωστόσο τους τελευταίους τρεις μήνες η εταιρεία με μία ανεξήγητη απόφαση κλόνισε σοβαρά τη σχέση εμπιστοσύνης που είχε δημιουργήσει με τους πελάτες της,ανακοινώνοντας την απόσυρση από την  ελληνική ;;;; αγορά των τοπικών οδοντιατρικών αναισθητικών. Το κενό στη διαθεσιμότητα αναισθητικών στην ελληνική αγορά αποτελεί σοβαρή οπισθοδρόμηση στην εξασφάλιση αποτελεσματικής θεραπευτικής αγωγής καθώς η αναισθησία αποτελεί κομβικό, βασικό και κρίσιμο παράγοντα στην ανώδυνη οδοντιατρική.

Σωρεία οδοντιατρικών πράξεων από την πιο ασήμαντη μέχρι την περισσότερη σύνθετη χρειάζεται την υποστήριξη της τοπικής αναισθησίας,  καθώς εξασφαλίζει ανετότερους και ακριβέστερους χειρισμούς από την πλευρά του θεράποντα ιατρού αλλά και μεγαλύτερη ψυχολογική ανοχή και αντοχή από τη πλευρά των ασθενών.

Η απουσία της τοπικής αναισθησίας μας γυρίζει χρόνια πίσω στην εποχή των ‘’περιφερόμενων κουρέων’’ και των μαθητευόμενων γιατρών. Η έλλειψή της αποτελεί δείγμα έλλειψης σεβασμού στον ασθενή αλλά και στο γιατρό,δείγμα έλλειψης πολιτισμού.

Σε μια εξαιρετικά ασαφή  ανακοίνωση,  η  εταιρεία επισημαίνει ότι ‘’η διακοπή αποφασίσθηκε και για άλλες ευρωπαϊκές χώρες, με αντικειμενικά κριτήρια, αφού άλλωστε η εταιρεία 3M σε διεθνές επίπεδο αντιμετωπίζει με σεβασμό κάθε χώρα και κάθε τελικό αποδέκτη των προϊόντων της.’’ Ψάχνοντας όμως στο βελγικό  sight της εταιρείας- μιας και το Βέλγιο εμφανίζεται ως μια από τις χώρες στις οποίες ισχύει η απόσυρση –  τα τοπικά αναισθητικά εξακολουθούν να εμφανίζονται, μόνο που η πρόσβαση απαιτεί ειδική εγγραφή και έγκριση. Απο την άλλη στο ελληνικό sight τα αναισθητικά δεν εμφανίζονται καθόλου, στα  υπόλοιπα  δε ευρωπαικά sights της εταιρείας  δεν επιτρέπεται καθόλου η πρόσβαση.

Τι συμβαίνει λοιπόν με την 3Μ;

Η Ελληνική Οδοντιατρική Ομοσπονδία  έχει ενημερώσει σχετικά τον αρμόδιο Εθνικό Οργανισμό Φαρμάκων, καθώς και το υπουργείο Υγείας, για να διαπιστώσει αν η 3Μ έχει τηρήσει την κείμενη νομοθεσία, η οποία προβλέπει την έγκαιρη σχετική ενημέρωση του ΕΟΦ για την απόσυρση προϊόντος της από την ελληνική αγορά. Η δε εταιρεία απαντά  ότι  ‘’οι φήμες περί χειραγώγησης της αγοράς ή προσπάθειας ανατίμησης δεν έχουν κανένα έρεισμα στην πραγματικότητα, ενώ διαψεύδονται όχι μόνο από το γεγονός ότι η εταιρεία μας δεν προέβη σε καμία απαιτούμενη εκ του νόμου διαδικασία για την ανατίμηση των προϊόντων στον ΕΟΦ, αλλά και διότι επιπλέον το εν λόγω προϊόν πλέον ευρίσκεται σε καθεστώς διακοπής διάθεσης στην Ελλάδα’’.

Επιπλέον υποστηρίζει πως’’ προέβη σε όλες τις νόμιμες ενέργειες σχετικά με την υποβολή διακοπής δήλωσης διάθεσης του οδοντιατρικού αναισθητικού ενώπιον του Εθνικού Οργανισμού Φαρμάκων (ΕΟΦ) αλλά και ανάλογη ενημέρωση της προς Έλληνες οδοντιάτρους, ώστε να αποφευχθεί κάθε φαινόμενο αιφνιδιασμού».

Παραβλέποντας το γεγονός ότι δεν υπήρξε ποτέ καμμία  σχετική ενημέρωση των ιδιωτών οδοντιάτρων το 60% των οποίων εμπιστεύεται την 3Μ στην επιλογή των τοπικών αναισθητικών καλύπτοντας έναν ετήσιο τζίρο της τάξης των 10-12 εκ. ευρώ,προκύπτουν αναπάντητα ερωτήματα.

Ποιά είναι τελικά η επίσημη εξήγηση της απόσυρσης.Και ποιά η πρόβλεψη της εταιρείας για το συγκεκριμένο προιόν;

Πρόκειται για οριστική απόσυρση ή πρόκειται να επανέλθει και με ποιά τιμή;Γιατί αν το προιόν επανέλθει με αυξημένη τιμή τότε επαλειθεύονται οι “ διαψευσθείσες”φήμες και πλήττεται η αξιοπιστία της εταιρείας στην ελληνική αγορά που δεν εξαντλείται μόνο στα τοπικά αναισθητικά.

Από ποιές άλλες ευρωπαικές χώρες έχει αποσυρθεί;

Ας σημειώσουμε κλείνοντας ότι οι ανταγωνίστριες εταιρείες που διαθέτουν προιόντα στην ελληνική αγορά δεν μπορούν να καλύψουν τη ζήτηση,δημιουργώντας έτσι μια πραγματική έλλειψη που μπορεί να οδηγήσει σε εξαιρετικές στρεβλώσεις.

Δε ξέρω αν η 3Μ ,έχει επαρκείς και σοβαρές  δικαιολογίες για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στην Ελλάδα.

Σε κάθε περίπτωση πρέπει όμως να απαντήσει υπεύθυνα  και κυρίως να αντιμετωπίσει το πρόβλημα,αφού η εταιρεία εξακολουθεί να παράγει το προιόν για τις υπόλοπες χώρες του κόσμου.

Στην εποχή της παγκοσμιοποίησης και της τρισδιάστατης εκτύπωσης όπου έχουμε μεγαλύτερη εξατομίκευση τόσο του προιόντος όσο και της παραγωγής του, τα brand names διατηρούνται και μέσω ή κυρίως μέσω, της εταιρικής ευθύνης και ηθικής.

Αλλιώς θα ξεπηδήσουν νέοι ηγέτες στην αγορά που θα αντικαταστήσουν τους παλιούς.

Αθηνά Δρέττα
Χειρ. Οδοντίατρος – Πρ. Γ. Γ. Κοινωνικών Ασφαλίσεων

In this article