Σπιτικές μπάρες δημητριακών με 5 υλικά!

Οι μπάρες δημητριακών αποτελούν μία από τις δημοφιλέστερες διατροφικές τάσεις των τελευταίων ετών. Το πρακτικό αυτό σνακ έχει κερδίσει τις προτιμήσεις όσων δουλεύουν ή αθλούνται, των μαμάδων και όλων των υπέρμαχων της ισορροπημένης διατροφής. Πόσο υγιεινές είναι όμως οι μπάρες δημητριακών που θα βρείτε στο σούπερ μάρκετ; Η απάντηση εξαρτάται φυσικά από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της καθεμίας. Σε γενικές όμως γραμμές, οι μπάρες δημητριακών του εμπορίου περιέχουν περισσότερη ζάχαρη, και συντηρητικά, αλλά και λιγότερες φυτικές απ’ όσα χωράνε στη σπιτική εκδοχή της.

Μπάρες δημητριακών με βρώμη, αμύγδαλα και μέλι!

Η συνταγή που ακολουθεί είναι πολύ απλή και βασίζεται σε 5 μόλις συστατικά. Μπορείτε να την ετοιμάσετε μέσα σε μόλις 20 λεπτά, χωρίς να χρειασθεί να χρησιμοποιήσετε το φούρνο. Η θρεπτική της αξία είναι μεγάλη καθώς:

  • Περιέχει περίπου τις 1 από τις 10 μερίδες φυτικών ινών που θα ήταν καλό να καταναλώνετε κάθε ημέρα.
  • Είναι καλή πηγή ασβεστίου, και υπεύθυνα γι αυτό είναι τα αμύγδαλα!
  • Σας δίνει περίπου 4 γραμμάρια απαραίτητης πρωτεΐνης πριν και μετά την προπόνηση.
  • Μειώνει το αίσθημα της πείνας.
  • Δεν περιέχει συντηρητικά!

Υλικά για 10 μπάρες

  • 1 φλιτζάνι (220g) αποξηραμένα δαμάσκηνα ή χουρμάδες
  • ¼ φλιτζανιού (84g) μέλι ή σιρόπι Αγαύης
  • ¼ φλιτζανιού (64g) μαλακό/ creamy φυστικοβούτυρο
  • 1 φλιτζάνι (112g) αμύγδαλα ελαφρώς θρυμματισμένα
  • 1 ½ φλιτζάνι (135g) βρώμη

Εκτέλεση

  • Στο μούλτι πολτοποιήστε τα δαμάσκηνα ή τους χουρμάδες, μέχρι η σύσταση του μείγματος να μοιάζει με ζύμη.
  • Ψήστε τη βρώμη στους 170C και τα αμύγδαλα για περίπου 15-20 λεπτά.
  • Σε ένα μπολ ανακατέψτε τα δαμάσκηνα, τη βρώμη και τα αμύγδαλα.
  • Σε ένα τηγάνι σε χαμηλή φωτιά, ζεστάνετε το μέλι και το φυστικοβούτυρο. Ανακατέψτε καλά και προσθέστε και τα υπόλοιπα υλικά.
  • Αδειάστε το μείγμα σε ταψί με αντικολλητικό χαρτί.
  • Με μία σπάτουλα ή ένα ποτήρι, πιέστε καλά το μείγμα για να «κολλήσουν» τα συστατικά.
  • Καλύψτε με μία μεμβράνη και αφήστε το ταψί στο ψυγείο για 20 λεπτά.
  • Κόψτε τις μπάρες σε 10 κομμάτια.

Κάθε μπάρα έχει περίπου 200 θερμίδες, και μπορείτε να προσθέσετε διάφορα συστατικά όπως αποξηραμένα φρούτα, ξηρούς καρπούς και κομμάτια σοκολάτας! Μην ξεχνάτε να επιλέγετε θρεπτικά σνακ που τροφοδοτούν με ενέργεια την ημέρα σας και πολλά διατροφικά συστατικά τον οργανισμό σας.

Ήβη Παπαϊωάννου, MS, RDN

Διαιτολόγος, Διατροφολόγος

Μέλος της Ακαδημίας Διατροφής και Διαιτολογίας, ΗΠΑ

[email protected]gmail.com
Βιβλιογραφία

Η συνταγή έχει προσαρμοστεί από τo Minimalist Baker.

https://minimalistbaker.com/healthy-5-ingredient-granola-bars/

 

In this article