Η ψυχολογία του Facebook. Εσείς θα αποκαλύπτατε τα δυσάρεστα συναισθήματά σας δημόσια;

26-12-2016

Στο Facebook συνηθίζουμε να μοιραζόμαστε τις ευχάριστες στιγμές της ζωής μας και να τις ενισχύουμε προσθέτοντας τα γνωστά σε όλους μας τα χαμογελαστά και ενθουσιώδη emoticons. Τι γίνεται όμως όταν μας συμβαίνει κάτι δυσάρεστο;

Το Facebook τις τελευταίες εβδομάδες έχει εμπλουτίσει τη “διάθεση” των emoticons και σύντομα όλοι μας θα αποκτήσουμε πρόσβαση σε αυτό το νέο χαρακτηριστικό. Έτσι πλέον θα μπορούμε να επιλέξουμε και να εκφράσουμε το πως ακριβώς νιώθουμε κάνοντας κλικ σε μια από τις 200 επιλογές που θα ανοίγονται μπροστά μας ή να πληκτρολογήσουμε οποιοδήποτε συναίσθημα μπορούμε να φανταστούμε και να το διασταυρώνουμε με το emoticon της επιλογής μας. Πέρα από τα emoticons που εκφράζουν θετική διάθεση όπως χαρά, ικανοποίηση, ενθουσιασμό κτλ, υπάρχουν πλέον και εκείνα που δηλώνουν το ακριβώς αντίθετο. Λύπη, θυμό, μοναξιά, απώλεια, ντροπή, ενοχή. Αυτά είναι μερικά από τα πιο δυσάρεστα συναισθήματα που μπορούμε να νιώσουμε και το Facebook σκέφτηκε ότι θα ήταν καλό να μας δώσει την ευκαιρία να τα εκφράσουμε χωρίς «λόγια».

Σύμφωνα με τον Facebook Engineer Roddy Lindsay, αν αναλύσουμε τα στοιχεία συμπεραίνουμε πως οι κοινοποιήσεις που γίνονται στο Facebook συνήθως εκφράζουν κάτι θετικό. Οι περιπτώσεις που κοινοποιείται κάτι δυσάρεστο ή αρνητικό είναι πολύ λιγότερες. Παρ’ όλα αυτά, όταν τέσταραν να δουν ποια emoticons χρησιμοποιούσε ο κόσμος για να εκφράσει τη διάθεσή του είδαν ότι το εύρος των συναισθημάτων που μοιραζόντουσαν ήταν πολύ πιο μεγάλο από αυτό που ίσχυε μέχρι πρόσφατα. Με άλλα λόγια, παρατήρησαν ότι οι άνθρωποι τείνουν να αποκαλύψουν πολύ πιο εύκολα την αρνητική τους διάθεση   όταν μπορούν να τη βρουν «αυτοματοποιημένη» παρά το γεγονός ότι τους δίνεται η ευκαιρία να την  εκφράσουν ελεύθερα με λόγια στο status τους. Αυτό είναι ένα ισχυρό εύρημα και είναι ο λόγος που η εταιρεία θεωρεί πως η ενημέρωση της κατάστασης (status) σε συνδυασμό με τo emoticon tag θα δημιουργήσει ένα πιο εκφραστικό και context-aware Facebook.

Και όπως προσθέτει ο Product Manager του Facebook Ryan Case, με αυτή ακριβώς τη λογική χρησιμοποιούσε ο κόσμος τα emoticons από την αρχή. Γιατί στην πραγματικότητα όταν μιλάμε με κάποιον μπορούμε βλέποντας τις εκφράσεις του προσώπου του να καταλάβουμε πως νιώθει χωρίς απαραίτητα να μας το πει ο ίδιος. Όταν του δίνεις αυτή τη δυνατότητα online η εικόνα αντικαθιστά τις λέξεις  και προφανώς αυτός είναι ο βασικός λόγος που τα νέα emoticons είναι τόσο δημοφιλή.

 

Πηγή: We are Social Media «Facebook Opens The Door To Dislikes With Emoticons» (This article was originally posted on Co.Desgin)