5 tips για μια υπέροχη σαλάτα από το φαγητό που περίσσεψε!

Η σαλάτα μπορεί να αποτελέσει την ιδανική βάση για να αξιοποιήσετε όλα εκείνο το φαγητό που περισσεύει από τα γιορτινά τραπέζια. Καθώς οι πρώτες ονομαστικές γιορτές του Δεκέμβρη έχουν ήδη ξεκινήσει, τα καλέσματα φίλων στο σπίτι είναι γεγονός. Η ημέρα του «τραπεζιού» είναι συνήθως πλούσια διατροφικά και θερμιδικά, όμως δεν χρειάζεται να επιβαρύνεται τον εαυτό σας με τύψεις καθώς η κρίσιμη μέρα είναι η «επόμενη». Εάν την ημέρα μετά από ένα χορταστικό γεύμα επανέλθετε στις ισορροπημένες διατροφικές σας συνήθειες, τότε οι πιθανότητες να δείτε το δείκτη της ζυγαριάς να ανεβαίνει είναι μικρές. Ο καλύτερος τρόπος για να επαναφέρετε τη διατροφή σας είναι ετοιμάζοντας μία δροσερή σαλάτα με το φαγητό που περίσσεψε!

Βήμα 1ο : Διαλέξτε τα λαχανικά

Τα λαχανικά αποτελούν το βασικό συστατικό μιας σαλάτας. Μπορείτε να αξιοποιήσετε τυχόν περισσευούμενη σαλάτα, «φρεσκάροντάς» την με μερικά φρέσκα φύλα από σπανάκι, μαρούλι, λόλα, λάχανο ή όποιο άλλο φυλλώδες ζαρζαβατικό σας αρέσει. Προσθέστε μερικές χρωματιστά και τραγανά λαχανικά, όπως οι πιπεριές, το καρότο και το κολοκύθι που είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά.

Βήμα 2ο : Φρεσκάρετε με φρούτα

Φρούτα όπως το πορτοκάλι, το αχλάδι, τα αποξηραμένα σύκα ή δαμάσκηνα, ο ανανάς ή ό, τι άλλο σας αρέσει, θα δροσίσουν τη σαλάτα και θα της δώσουν μία γλυκιά γεύση. Συνδυάζονται ιδανικά με τυρί, το οποίο μπορεί να αποτελέσει την πηγή πρωτεΐνης στη σαλάτα, με στόχο να σας χορτάσει.

Βήμα 3ο : Ανανεώστε τη σος

Προτιμήστε να αποθηκεύσετε στο ψυγείο όποιο κρέας, μακαρόνια ή όποιο άλλο φαγητό περισσέψει χωρίς της σος τους. Με τον τρόπο αυτό θα ενσωματωθούν καλύτερα στη σαλάτα και θα μαριναριστούν στο νέο ντρέσινγκ που θα ετοιμάσετε.

Βήμα 4ο : Οι Ελληνικές πίτες

Οι πίτες αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του παραδοσιακού Ελληνικού τραπεζιού. Αξιοποιήστε τις στο έπακρο με δύο τρόπους. Πρώτον, μπορείτε να ψήσετε ένα κομμάτι στην τοστιέρα, να το κόψετε σε μικρούς κύβους και στη συνέχει να το χρησιμοποιήσετε ως κρουτόν στη σαλάτα. Δεύτερον, μπορείτε απλά να συνοδεύσετε ένα μπολ σαλάτα με ένα κομμάτι πίτας. Το τελευταίο θα μετατρέψει το γεύμα σας σε απολύτως ισορροπημένη διατροφική επιλογή, καθώς αποτελεί πηγή υδατανθράκων και λιπαρών.

Βήμα 5ο: Η τορτίγια

Εάν προβληματίζεστε τι να πάρετε μαζί σας στο γραφείο την επομένη ενός τραπεζιού, τότε δεν έχετε παρά να τυλίξετε μέσα σε μία τορτίγια λίγη από τη σαλάτα που περίσσεψε. Εναλλακτικά, μπορείτε να ετοιμάσετε ένα σάντουιτς με ζυμωτό ψωμί, το οποίο θα απορροφήσει τα υγρά τις σαλάτας.

Μην αφήσετε κανένα φαγητό να πάει χαμένο, φροντίζοντας ταυτόχρονα το σώμα σας! 

Ήβη Παπαϊωάννου, MS, RDN

Διαιτολόγος, Διατροφολόγος

Μέλος της Ακαδημίας Διατροφής και Διαιτολογίας, ΗΠΑ

ivipapai@gmail.com
In this article