Πώς ένας διαιτολόγος χάνει τα κιλά των γιορτών;

Τη δεύτερη μέρα του νέου έτους, και αφού τα περισσότερα καλέσματα έχουν ολοκληρωθεί, έχει έρθει η ώρα της «κρίσης». ‘Η καλύτερα η ώρα για να ανεβεί κανείς στη ζυγαριά και να δει το «σκορ» των γιορτινών κιλών. Μπορεί να έχετε στο μυαλό σας πως ένας διαιτολόγος αποτελεί υπόδειγμα ισορροπημένης διατροφής ακόμη και στο Πρωτοχρονιάτικο τραπέζι, όμως η απόλαυση χωρίς ενοχές αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση ενός υγιεινού διατροφικού προτύπου. Θυμηθείτε πως είναι φυσιολογικό να πάρετε μισό με ένα κιλό μέσα στις γιορτές. Το μυστικό όμως είναι να καταφέρετε να επανέλθετε όσο πιο γρήγορα γίνετε στις καθημερινές σας συνήθειες και στο φυσιολογικό σας βάρος.

Στα «βήματα» των διαιτολόγων

Σπάνιες είναι οι φορές που θα ακούσετε έναν διαιτολόγο να χρησιμοποιεί τη λέξη δίαιτα, καθώς είναι συνυφασμένη με τη στέρηση και τη σχεδόν βέβαιη μακροπρόθεσμη αποτυχία κάθε προσπάθειας. Βασικός στόχος ενός διαιτολόγου μετά τις γιορτές, και πιθανά δικό σας, είναι να παραστήσει ότι δεν έχει συμβεί τίποτα! Να «ξεχάσει» δηλαδή την καθημερινή κρεατοφαγία, τα γλυκά που συνόδεψαν κάθε γεύμα και το απαραίτητο αλκοόλ. «Ούτε γάτα, ούτε ζημιά» λέει η λαϊκή ρύση, και η επιστροφή στην ισορροπημένη κανονικότητα είναι το κλειδί για να χάσετε τα περιττά κιλά των γιορτών!

Συμβουλές για επιστροφή στην καθημερινότητα

Επειδή όμως εύκολα λέγεται, αλλά δύσκολα γίνεται πράξη ακολουθούν μερικές απλές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να επανέλθετε το συντομότερο δυνατόν!

  • Αδειάστε το ψυγείο σας: Μοιράστε σε συγγενείς ή φίλους τα φαγητά και τα γλυκά που περίσσεψαν.
  • «Διώξτε» τις επιπλέον θερμίδες: Ξεκινήστε και πάλι το γυμναστήριο, και προσπαθήστε να το επισκεφθείτε μία παραπάνω φορά απ’ ότι συνήθως.
  • Οργανωθείτε από την αρχή: Επισκεφθείτε το σούπερ μάρκετ και γεμίστε το καλάθι με τρόφιμα που έλειψαν από τη διατροφή σας στις γιορτές.Όπως για παράδειγμα τα λαχανικά, τα φρούτα και τα όσπρια!
  • Σπιτικό φαγητό: Αποφύγετε τις πολλές εξόδους για φαγητό και προτιμήστε απλές συνταγές μαγειρεμένες από εσάς.
  • Δώστε χρόνο στον εαυτό σας: Αποφύγετε τις άτσαλες και βιαστικές προσπάθειες για απώλεια βάρους. Δώστε δύο με τρεις εβδομάδες χρόνο στο σώμα σας για να επανέλθει.

Τελικά οι μεγάλες διατροφικές αλλαγές για το 2019 κρύβονται σε μικρές καθημερινές αποφάσεις. Ξεκινήστε τη χρονιά με θετική σκέψη και ενέργεια που πηγάζει από τη διατροφή!

Ήβη Παπαϊωάννου, RDN, MS, MBA 
Διαιτολόγος, Διατροφολόγος 
Μέλος της Ακαδημίας Διατροφής και Διαιτολογίας, ΗΠΑ
 ivipapai@gmail.com
Διαβάστε ακόμη
In this article