Πότε θα εφαρμοσθεί ο ευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης 112 στη χώρα μας;

21-02-2019

«Αγνοείται» ο ευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης 112 στη χώρα μας! Μάλιστα για το θέμα αυτό η χώρα μας δέχτηκε νέα επίπληξη από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την καθυστέρηση στην εφαρμογή της υπηρεσίας του Ευρωπαϊκού Αριθμού Έκτακτης Ανάγκης (112). Με αφορμή την επίπληξη, ο Τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος και η Τομεάρχης Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Β’ Αθηνών, κ. Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου, έκαναν την ακόλουθη δήλωση:

«Έξι μήνες μετά τη φονική πυρκαγιά στην Αττική και η Κυβέρνηση ακόμα δεν έχει θέσει σε εφαρμογή την υπηρεσία 112, τον Ευρωπαϊκό Αριθμό Έκτακτης Ανάγκης, που θα έδινε τη δυνατότητα έγκαιρης ενημέρωσης όσων βρίσκονταν σε κίνδυνο. Ανικανότητα είναι μια ήπια λέξη για να χαρακτηρίσουμε την Κυβέρνηση Τσίπρα, η οποία δεν κάνει ούτε τα αυτονόητα».

Στην ερώτησή τους προς την υπουργό Προστασίας του Πολίτη κ. Όλγα Γεροβασίλη και τον υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών & Ενημέρωσης κ. Νίκο Παπά σημειώνουν ότι σύμφωνα με δημοσιεύματα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μέσω του Γενικού Διευθυντή της Γενικής Διεύθυνσης Επικοινωνίας, Δικτύων, Περιεχομένου και Τεχνολογίας, κ. Roberto Viola, έστειλε υπηρεσιακή επιστολή προς την ελληνική κυβέρνηση και συγκεκριμένα προς τον μόνιμο αντιπρόσωπο της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Στην εν λόγω επιστολή αναφέρεται ότι μέχρι τις 31.01.2019, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν είχε λάβει απάντηση στην από 18.07.2018 επιστολή που είχε στείλει η Επίτροπος για την Ψηφιακή Οικονομία και Κοινωνία κ. Mariva Gabriel στον τότε Αναπληρωτή Υπουργό Προστασίας του Πολίτη, σχετικά με την εφαρμογή της υπηρεσίας Ευρωπαϊκός Αριθμός Έκτακτης Ανάγκης “112” στην Ελλάδα.

Στην επιστολή του ο κ. Roberto Viola αναφέρει επίσης ότι υπάρχουν ενδείξεις μη αποτελεσματικής εφαρμογής του “112” σε ορισμένους πολύ σημαντικούς τομείς, όπως η τοποθεσία των τελικών χρηστών που καλούν το 112 και η ισοδύναμη πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία- τελικών χρηστών σε υπηρεσίες εκτάκτου ανάγκης και καλεί την ελληνική κυβέρνηση να υποβάλει στις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης έναν οδικό χάρτη με σαφώς καθορισμένα ορόσημα για την εφαρμογή των απαραίτητων νομοθετικών και τεχνικών μέτρων για την αντιμετώπιση της μη συμμόρφωσης το συντομότερο δυνατόν.

Στο κλείσιμο της επιστολής σημειώνεται ότι, εάν η ελληνική κυβέρνηση είχε την πρόθεση να αντιμετωπίσει σύντομα την κατάσταση και να προσδιορίσει τα συγκεκριμένα βήματα που προβλέπονται θα έπρεπε να ενημερώσει το αργότερο έως τις 15 Φεβρουαρίου 2019.

Οι ερωτώντες βουλευτές θυμίζουν ότι στις 19.04.2018 κατατέθηκε ερώτηση στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου προς τους αρμόδιους Υπουργούς, όπου ζητούσαμε ενημέρωση σχετικά με τη νέα υπηρεσία “eCall” του συστήματος 112, ενώ στις 18.07.2018 η Επίτροπος για την Ψηφιακή Οικονομία και Κοινωνία κ. Mariva Gabriel σε επιστολή της καλούσε τις ελληνικές αρχές να υιοθετήσουν άμεσα και χωρίς καθυστέρηση το νέο σύστημα, τόσο για τις ανάγκες των Ελλήνων όσο και των Ευρωπαίων πολιτών». Κατόπιν τούτων ρωτούν τους αρμόδιους υπουργούς «πότε θα τεθεί σε εφαρμογή η υπηρεσία του Ευρωπαϊκού Αριθμού Έκτακτης Ανάγκης (112) στην Ελλάδα;».