Ρεκόρ καταγγελιών το 2018 στο Συνήγορο του Πολίτη για τις διακρίσεις και τα εμπόδια στις δημόσιες υπηρεσίες

25-02-2019

Ρεκόρ καταγγελιών δέχθηκε το 2018 ο Συνήγορος του Πολίτη για τα «κακώς κείμενα» στον δημόσιο τομέα, τις διακρίσεις και τα «εμπόδια» στις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Μάλιστα περισσότεροι από 500.000 πολίτες ζήτησαν βοήθεια και απευθύνθηκαν στις υπηρεσίες του, ενώ ο αριθμός των καταγγελιών ξεπέρασε τις 250.000, εκ των οποίων το 60% υπεβλήθη ηλεκτρονικά.

Τα παραπάνω στοιχεία παρουσιάστηκαν χθες κατά τον απολογισμό του έργου του Συνηγόρου του Πολίτη στα είκοσι χρόνια λειτουργίας του, που εορτάστηκαν σε εκδήλωση στο Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Παρόντες στην εκδήλωση ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος καθώς και πλήθος εκπροσώπων της πολιτικής και πολιτειακής ηγεσίας, πρόεδροι και μέλη ανεξάρτητων αρχών και εκπρόσωποι της δικαστικής εξουσίας.

Όπως τόνισε ο κ. Παυλόπουλος, «ο θεσμός του Συνηγόρου του Πολίτη πέτυχε γιατί έμεινε εντός του πλαισίου που του αναλογεί. Βάση της λειτουργίας του είναι ο μεσολαβητικός χαρακτήρας του. Αυτός είναι ο βασικός ρόλος του και σε αυτόν θα πρέπει να παραμείνει. Θα πρέπει να μεσολαβεί ανάμεσα στον χειμαζόμενο πολίτη και στο κράτος, που έχει τη φυσική τάση να αυθαιρετεί». Σύμφωνα με τον ίδιο, στην πορεία της η ανεξάρτητη αρχή «έχει συμβάλει τα μέγιστα στην εφαρμογή του κράτους δικαίου και της νομιμότητας».

Από την πλευρά του, ο Συνήγορος του Πολίτη Ανδρέας Ποττάκης επισήμανε ότι «η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια αντιμετώπισε και οικονομική και ανθρωπιστική κρίση. Οι προκλήσεις για τον Συνήγορο ήταν πρωτοφανείς. Με τις παρεμβάσεις μας διασφαλίσαμε το εισόδημα συμπολιτών μας, την άρση των διακρίσεων, την υπεράσπιση των ευάλωτων ομάδων», είπε ο κ. Ποττάκης και τόνισε ότι «χωρίς τη δράση μας το διοικητικό κόστος θα ήταν μεγαλύτερο και η δικαστική ύλη πολλαπλάσια».