10 υγιεινές τροφές που ψωνίζει ένας διαιτολόγος από το σούπερ μάρκετ!

Τι ψωνίζουν οι ειδικότεροι των ειδικών της διατροφής όταν βρεθούν στο σούπερ μάρκετ; Φυσικά, τροφές που χαρίζουν στο σώμα πολλά θρεπτικά συστατικά, χωρίς να έχουν υποστεί μεγάλη επεξεργασία. Την ίδια στιγμή, επιλογές που χρειάζονται λίγο ή και καθόλου μαγείρεμα, χωρίς να εκτοξεύουν το οικογενειακό budget βρίσκονται ψηλά στη λίστα των «απαραίτητων» τροφίμων ενός διαιτολόγου.

Σαλάτα σε σακούλα

Σας γλυτώνει από τον κόπο να πλύνετε και να κόψετε τη σαλάτα! Δεν έχετε πλέον καμία δικαιολογία να μη φάτε τα λαχανικά σας. Μία δροσερή σαλάτα με κινόα, ρύζι, φιλέτο κοτόπουλου ή ψαριού αποτελεί την εύκολη λύση, όταν το ψυγείο είναι άδειο αλλά αναζητάτε κάτι υγιεινό για φαγητό.

Μπανάνες

Θα τις βρείτε στο σούπερ μάρκετ όλο το χρόνο και είναι εύκολο να έχετε μία στη τσάντα ή στο συρτάρι του γραφείου. Αφού θα έχετε σταματήσει στον πάγκο με τα ζαρζαβατικά, φροντίστε να προμηθευτείτε και μερικά ακόμη δροσερά φρούτα εποχής! Θυμηθείτε πως όσο μεγαλύτερη ποικιλία σε λαχανικά και φρούτα, τόσο περισσότερα θρεπτικά συστατικά λαμβάνετε.

Γιαούρτι χαμηλό σε λιπαρά

Πλούσιο σε πρωτεΐνη, ασβέστιο, μαγνήσιο και προβιοτικά! Μπορεί να μετατραπεί γρήγορα σε ένα από τα τρία κυρίως γεύματα της ημέρας εάν το συνδυάσετε με φρούτα φρέσκα ή αποξηραμένα, ξηρούς καρπούς, βρώμη και λίγο μέλι.

Ψωμί ολικής άλεσης

Ακόμη ένα αναπόσπαστο κομμάτι της Μεσογειακής διατροφής είναι τα δημητριακά ολικής άλεσης. Είτε είναι σε μορφή ζυμαρικών, είτε δημητριακών πρωϊνού, είτε ψωμιού. Το ψωμί περιέχει υδατάνθρακες, άρα χαρίζει ενέργεια στο σώμα. Εάν αγοράσετε ψωμί σε φέτες, επιλέξτε εκείνο με τα λιγότερα συντηρητικά, διαβάζοντας προσεκτικά τη λίστα των συστατικών. Εάν πάλι προτιμάτε τη φραντζόλα, προτιμήστε τις ανάλατες επιλογές, εκείνες που περιέχουν περισσότερους σπόρους, και δεν είναι υπερβολικές σε μέγεθος.

Χούμους

Το ντιπ από ρεβίθια έχει γίνει πλέον mainstream επιλογή στα ράφια των περισσότερων σούπερ μάρκετ. Καλή πηγή πρωτεΐνης, σιδήρου και φολικού οξέος, μπορείτε να το απολαύσετε σαν ντιπ λαχανικών, αλλά και να συνοδεύσετε burgers, σαλάτες ή σάντουιτς.

Ξηροί καρποί

Εκτός από ιδανικό σνακ είναι πηγή καλών λιπαρών, αλλά και πρωτεΐνης. Μπορούν τα ταιριάξουν μοναδικά με τη σαλάτα, το γιαούρτι, ακόμη όμως και με τη σάλτσα για τα μακαρόνια!

Κονσέρβα τόνου

Η θρεπτική αξία του φρέσκου ψαριού δεν μπορεί να συγκριθεί με εκείνη μίας κονσέρβας. Εάν όμως δεν έχετε το χρόνο ή την επιλογή για φρέσκο ψάρι, η κονσέρβα τόνου αποτελεί μία καλή εναλλακτική. Προτιμήστε εκείνες που το ψάρι διατηρείτε σε νερό, και μην ξεχάσετε να στραγγίξτε καλά το υγρό πριν χρησιμοποιήσετε το περιεχόμενο.

Μίγμα μπαχαρικών

Εκτός από τις κλασικές επιλογές για πιπέρι, ρίγανη και άλλα, πλέον στο ράφι των μπαχαρικών θα βρείτε έτοιμα μίγματα, που θα απογειώσουν το κρέας, τη σαλάτα ή μία σάλτσα! Επιπλέον, εάν το μίγμα μπαχαρικών που θα επιλέξετε δεν περιέχει αλάτι, θα καταφέρετε να ελαττώσετε τη χρήση του τελευταίου.

Αντικολλητικό χαρτί

Χρησιμοποιείστε το για να ψήσετε το ψάρι ή το κοτόπουλο. Δημιουργείστε μία «φωλιά» για το φιλέτο σας και αφήστε το να ψηθεί κρατώντας όλα τα αρώματα από τα μπαχαρικά που θα χρησιμοποιήσετε.

Η “παρασπονδία”

Η ισορροπημένη διατροφή είναι συνώνυμη με την απόλαυση υγιεινών επιλογών, χωρίς όμως τη στέρηση αγαπημένων τροφίμων. Πως επιτυγχάνεται αυτό; Καταναλώνοντας συνειδητά, χωρίς τύψεις αλλά με μέτρο, τροφές που αγαπάτε. Αναγνωρίστε σε ποια «παρασπονδία» δεν μπορείτε να αντισταθείτε, μπορεί να είναι τραγανά τσιπς, παγωτό, σοκολάτα ή ό,τι άλλο. Αγοράστε μία συσκευασία και δεσμευτείτε πως θα σας καλύψει για αρκετές ημέρες. 

Ήβη Παπαϊωάννου, RDN, MS, MBA
Διαιτολόγος, Διατροφολόγος
Μέλος της Ακαδημίας Διατροφής και Διαιτολογίας, ΗΠΑ
ivipapai@gmail.com

 

In this article