Το Healthview ξετυλίγει το κουβάρι της απάτης επικίνδυνων διαφημίσεων στο διαδίκτυο

11-09-2019

Της Ελεάνας Κηπουρού

Πως μία διαφήμιση στο διαδίκτυο μπορεί να παραπλανήσει αφελείς και εύπιστους καταναλωτές, και όχι μόνο να τους εξαπατήσει οικονομικά, αλλά και να θέσει εν κινδύνω την υγεία τους. Το Healthview, ξετυλίγει το κουβάρι της απάτης διαδικτυακών διαφημίσεων, που υπόσχονται με το αζημίωτο φυσικά, “τρομερά θαύματα”, και αποκαλύπτει πόσο απλά μπορεί να στηθεί μία κομπίνα σε βάρος της υγείας μας.

Η αλήθεια πίσω από τις διαφημίσεις

Η απώλεια κιλών και η απόκτηση ενός καλλίγραμμου σώματος αποτελεί για αρκετούς άπιαστο όνειρο. Για να καταφέρουν να απαλλαγούν από τα παραπανίσια κιλά καταφεύγουν συχνά σε εξαντλητικές δίαιτες, με αποτέλεσμα να εξουθενώνουν τον οργανισμό τους και μετά από ένα μικρό χρονικό διάστημα να επανακτούν τα κιλά που έχασαν.Άλλες φορές πάλι, στρέφονται σε «θαυματουργές» φόρμουλες αδυνατίσματος που υπόσχονται γρήγορα και άμεσα αποτελέσματα, χωρίς να χρειάζεται να ακολουθήσουν μια ισορροπημένη διατροφή ή να αθληθούν.

Με μια διαδικτυακή βόλτα σε ιστοσελίδες μπορεί να βρει κανείς διαφημίσεις με δεκάδες χάπια, σπρέι και ροφήματα που προβάλλονται με «θεαματικά» αποτελέσματα ενάντια στην αύξηση του σωματικού βάρους. Ένα από αυτά τα προϊόντα είναι το σκεύασμα Fitospray που υπόσχεται γρήγορη απώλεια κιλών «χωρίς καμία δίαιτα και προσπάθεια».

Όπως αναφέρεται σε ένα από τα διαφημιστικά site για το εν λόγω σκεύασμα, «η μέθοδος είναι μια εξαιρετική εναλλακτική λύση για διατροφές αδυνατίσματος». Αξίζει να σημειωθεί αρχικά, ότι παρότι γίνεται συνεχής αναφορά στο Fitospray, το τελικό προϊόν που καλείται να αγοράσει ο καταναλωτής είναι αδυνατιστικά χάπια με την ονομασία DIETonus.

Το διαφημιστικό κείμενο επίσης είναι προφανές ότι προέρχεται από αυτόματη μετάφραση, καθώς περιέχει σωρεία συντακτικών και ορθογραφικών λαθών. Ας ξετυλίξουμε ωστόσο το κουβάρι αυτής της διαφήμισης, όπως εμφανίζεται στο κάτωθι link.best-sales.mobi/

Στην αρχή του διαφημιστικού μηνύματος διαβάζουμε για «μια φυσική αγωγή» του καθηγητή Βασίλη Μαρκάκη, ειδικού «στη μοριακή βιολογία». Με αυτή τη μέθοδο, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, μπορεί ο καθένας να αδυνατίσει έως και 14 kg σε 28 ημέρες – αυτόματα, χωρίς καμία δίαιτα και προσπάθεια.

Ο εν λόγω επιστήμονας, διατείνεται ότι η διφασική φόρμουλα που ανακάλυψε «καταστρέφει την αιτία του υπερβολικού βάρους και καίει αυτόματα το λίπος 24 ώρες την ημέρα».
Με μια αναζήτηση ωστόσο στο διαδίκτυο, δεν βρήκαμε καμία αναφορά στον καθηγητή Μαρκάκη. Μάλιστα, η φωτογραφία του «καθηγητή» προέρχεται από μια τράπεζα φωτογραφιών. Διαβάζουμε στη συνέχεια στο ίδιο site, μαρτυρίες ατόμων που δοκίμασαν το Fitospray με «εντυπωσιακά αποτελέσματα».

Η “42χρονη Μαργαρίτα Τραπεζανίδη από τη Λάρισα” ισχυρίζεται ότι μετά από περίπου 2 μήνες δοκιμής του σκευάσματος έχασε 23 kg. Σε φωτογραφία μάλιστα φαίνεται το… πριν και το μετά της μεταμόρφωσης.

Ύστερα από σχετική αναζήτηση της φωτογραφίας της στο διαδίκτυο αποκαλύπτεται ότι η συγκεκριμένη φωτογραφία, προέρχεται από ιστοσελίδες του εξωτερικού.

Συνεχίζοντας, διαβάζουμε για την “55χρονη Ιωάννα Κεράνη από την Άρτα”, η οποία δεν μπορεί να πιστέψει πώς «μια τόσο απλή μέθοδος κάνει τέτοια θαύματα».

Με τον ίδιο τρόπο ανακαλύπτουμε ότι πρόκειται για ψεύτικα στοιχεία και φωτογραφίες.

Ο ίδιος ο εφευρέτης του σκευάσματος, «καθηγητής Μαρκάκης» υποστηρίζει ότι δημιούργησε το «αντίδοτο στο υπερβολικό βάρος» ύστερα από προσωπική εμπειρία, καθώς ήθελε να βοηθήσει τη σύζυγό του να αντιμετωπίσει το υπερβολικό βάρος. Όπως αναφέρει συγκεκριμένα:

«Έπρεπε κάπως να βοηθήσω τη γυναίκα μου να αποκτήσει και πάλι λεπτό σώμα. Σκέφτηκα: “Μα αφού είμαι ένας επιστήμονας! Τη βιολογία και τη χημεία την γνωρίζεις απ’ έξω. Έχεις αναπτύξει πολλά παρασκευάσματα για διάφορες ασθένειες. Σκέψου κάτι και για τους υπέρβαρους!” Και τότε ξεκίνησα τις έρευνες…».

Η φωτογραφία που απεικονίζει τον «καθηγητή» και τη σύζυγό του αποδεικνύεται με έρευνα στο διαδίκτυο ότι έχει προέλθει επίσης από τράπεζα φωτογραφιών.

Μάλιστα, αναφέρει ότι η αποτελεσματικότητα της «μοναδικής διφασικής φόρμουλας αδυνατίσματος σε ποσοστό 98%, επιβεβαιώθηκε από τα μεγαλύτερα ερευνητικά κέντρα στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ!». Βέβαια, δεν αναφέρεται πουθενά ποια είναι αυτά τα ερευνητικά κέντρα, όπως επίσης και τα περιεχόμενα του σκευάσματος.

Στη συνέχεια, υποστηρίζει ότι «με τη διφασική φόρμουλα αδυνατίσματος, μπορεί κανείς όχι μόνο να σταματήσει, αλλά και να αντιστρέψει πλήρως τη διαδικασία αύξησης του σωματικού βάρους. Αυτό “επιβεβαιώνεται από την περίπτωση της συζύγου μου και άλλων 14 χιλιάδων ατόμων, τα οποία έχουν ήδη αποκτήσει λεπτή σιλουέτα χάρη στη διφασική μου φόρμουλα αδυνατίσματος”… Επιπλέον, η αποτελεσματικότητά της έχει ξεπεράσει κάθε αμφιβολία από το αμερικανικό ερευνητικό κέντρο στο Σικάγο. Πρόκειται για μία ανακάλυψη παγκοσμίου κλίμακας, που έχει κερδίσει την αναγνώριση και το θαυμασμό σπουδαίων ειδικών σχετικά με τη διατροφή και το αδυνάτισμα».
Για μια ακόμη φορά, δεν παρατίθενται στοιχεία ή έρευνες που να αποδεικνύουν την αποτελεσματικότητα του προϊόντος.

Ο «καθηγητής» ισχυρίζεται στη συνέχεια, ότι «μεγάλες φαρμακευτικές εταιρείες από τις ΗΠΑ και την Ιαπωνία παλεύουν κυριολεκτικά για το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας της διφασικής  αυτής φόρμουλας αδυνατίσματος.” Όταν διαθέσω το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, λέει ο ανύπαρκτος καθηγητής η θεραπεία θα είναι διαθέσιμη σε όλο τον κόσμο, αλλά σίγουρα πολύ ακριβή».
Μάλιστα σε μια κίνηση… γενναιοδωρίας την προσφέρει σε χαμηλότερη τιμή στο ελληνικό κοινό:
«Αποφάσισα πρώτα να την διαθέσω στην Ελλάδα με τη συμμετοχή στην εκπτωτική πλατφόρμα – με χρηματοδότηση 59% φτηνότερα… Και αυτό για να βοηθήσω να χάσει βάρος όσο το δυνατόν μεγαλύτερος αριθμός ανθρώπων στη χώρα μου».
Διαβάζοντας παρακάτω ωστόσο, το σκεύασμα που προσφέρει σε χαμηλότερη τιμή δεν είναι πλέον το Fitospray, αλλά το DIETonus. Κατόπιν έρευνας στο διαδίκτυο, το προϊόν DIETonus είναι ρώσικης προέλευσης.

Ύστερα από σχετική έρευνα, και τα 2 σκευάσματα της παραπλανητικής διαφήμισης, περιλαμβάνονται στη νέα λίστα του ΕΟΦ με ακατάλληλα σκευάσματα που διακινούνται μέσω διαδικτύου, όπως μπορείτε να δείτε στο παρακάτω link.healthview.gr

Ο ΕΟΦ προειδοποιεί μάλιστα τους καταναλωτές, να μην προμηθεύονται προϊόντα αρμοδιότητας ΕΟΦ από μη εγκεκριμένες και αναξιόπιστες πηγές του διαδικτύου. Το προϊόν που διαφημίζεται είναι ένα από τα πολυάριθμα που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο και χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής. Χρησιμοποιούνται ψεύτικα όπως αποδεικνύεται προφίλ που «εξυμνούν» τα κατορθώματα του σκευάσματος. Τα σκευάσματα αυτά στην πλειονότητά τους, δεν έχουν την έγκριση του ΕΟΦ ή του ΕΦΕΤ, τα συστατικά και η προέλευσή τους είναι εν μέρη άγνωστη, και η κατανάλωσή τους συχνά μπορεί να ελλοχεύει κινδύνους για την υγεία. Για αυτό προσοχή στις διαφημίσεις στο διαδίκτυο, ειδικά όταν έχουν να κάνουν με την υγεία μας, γιατί το κόστος μπορεί να είναι κάτι αρκετά παραπάνω, από το να πετάξουμε τα λεφτά μας.