vasilakopoulos

Σύνδρομο Guillain Barré: Τι λέει ο καθηγητής Θ. Βασιλακόπουλος

Όπως καταγράφουν δημοσιογραφικές αναφορές, νοσηλεύτρια στην Κέρκυρα, παρουσίασε το σύνδρομο Guillain Barré. Αυτό συνέβη μετά τη χορήγηση της δεύτερης δόσης του εμβολίου κατά του κορωνοϊού. Όπως αναφέρεται, η 42χρονη νοσηλεύτριας παρέλυσε – κυρίως στα κάτω άκρα- και η κατάστασή της είναι σταθερή.

Για το θέμα μίλησε στο healthview ο καθηγητής Πενυμονολογίας ΕΚΠΑ, Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Το σύνδρομο Guillain Barré έχει παρατηρηθεί σπάνια μετά από εμβολιασμούς και με εμβόλια που ήταν εξασθενημένοι ολόκληροι ιοί. Σε κάθε περίπτωση το σύνδρομο εμφανίζεται πολύ συχνότερα από φυσική λοίμωξη, παρά μετά από εμβολιασμούς για λοιμώξεις».

Σύμφωνα με έρευνα στην οποία συμμετέχει και ο ίδιος ο καθηγητής ο κίνδυνος να πάθει κανείς Guillain Barre αν νοσήσει από φυσική λοίμωξη με κορωνοϊό είναι 8 -9 περισσότερος από τον κίνδυνο να πάθει το σύνδρομο υπό φυσιολογικές συνθήκες.

Ο κ. Βασιλακόπουλος τόνισε επίσης: «Δεν είναι εύκολο να συνδέσουμε αιτιολογικά το εμβόλιο με το σύνδρομο και να τρομοκρατούμε τον κόσμο. Για να καταλάβετε έχουν γίνει μέχρι τώρα 150 εκατομμύρια εμβόλια και δεν έχει αναφερθεί πουθενά αυτή η επιπλοκή».

Ο καθηγητής ανέφερε ότι το CDC στις ΗΠΑ συνιστά σε όσους έχουν περάσει Guillain Barré στο παρελθόν, να εμβολιαστούν εναντίον του κορωνοϊού γιατί όπως επανέλαβε, η νόσος από κορωνοϊό, αυξάνει τον κίνδυνο επανεμφάνισης της.

Τέλος ο κ. Βασιλακόπουλος διευκρίνισε: «Να ξεκαθαρίσουμε ότι το συγκεκριμένο σύνδρομο με την κατάλληλη θεραπεία είναι πλήρως αντιστρεπτό. Καλό είναι να μη συνδέουμε πράγματα που θα γινόντουσαν ούτως ή άλλως χωρίς το εμβόλιο, όπως πχ. ο θάνατος 85χρονου λίγο καιρό μετά τον εμβολιασμό του».

Guillain Barré
Source: https://about-guillain-barre.com/guillain_barre_symptoms_risks
In this article