γραφικό που δείχνει τους πνεύμονες

Πνεύμονες: 9 τροφές για να τους διατηρήσουμε υγιείς

Η υγεία στους πνεύμονες δεν έχει γίνει ποτέ πιο σημαντική από σήμερα με τον κορωνοϊό να καραδοκεί. Ένας καλός τρόπος για να κρατήσεις τους πνεύμονές σου υγιείς είναι να έχεις και μια σωστή διατροφή. Τι πρέπει λοιπόν να περιέχει η διατροφή για μια σωστή και γεμάτη αναπνοή.

9 τροφές για υγιείς πνεύμονες

Νερό

Το νερό είναι απαραίτητο για τα υγιή πνευμόνια. Οι ξηροί πνεύμονες είναι επιρρεπείς σε ερεθισμό. Κάθε μέρα θα πρέπει να πίνεις μεταξύ έξι και οκτώ ποτηριών.

Λιπαρά ψάρια

Τα ψάρια με υψηλή περιεκτικότητα σε λίπος είναι μια εξαιρετική επιλογή τροφίμων για τα υγιή πνευμόνια καθώς περιέχουν υψηλά επίπεδα ωμέγα-3 λιπαρών οξέων που συνδέονται με την υγεία των πνευμόνων.

Μήλα για υγιείς πνεύμονες

Τα μήλα είναι τα τρόφιμα για τους ενήλικες που θέλουν υγιείς πνεύμονες. Τα μήλα είναι αποτελεσματικά για τους ενήλικες που θέλουν να επικεντρωθούν στην υγεία των πνευμόνων. Μια ομάδα από την Ιατρική Σχολή Νοσοκομείου του Αγίου Γεωργίου, στο Λονδίνο, μελέτησε τη δίαιτα και τη λειτουργία των πνευμόνων σε πάνω από 2.500 άνδρες ηλικίας 45-49 ετών. Διαπίστωσαν ότι η καλή λειτουργία των πνευμόνων συνδέεται με υψηλή πρόσληψη βιταμινών C, E και β-καροτενίου, εσπεριδοειδών, μήλων και χυμών φρούτων.

Βερίκοκα

Τα βερίκοκα σχετίζονται με τους υγιείς πνεύμονες λόγω της περιεκτικότητάς τους σε βιταμίνη Α. Το γραφείο συμπληρωμάτων διατροφής σημειώνει ότι η βιταμίνη Α υποστηρίζει τις επενδύσεις της αναπνευστικής οδού και μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο πνευμονικών λοιμώξεων.

Μπρόκολο

Το μπρόκολο είναι ένα εξαιρετικά αντιοξειδωτικό πράσινο λαχανικό με χαρακτηριστικά εξαρτώμενα από NRF2. Είναι ένα από τα καλύτερα πράσινα λαχανικά για την υγεία των πνευμόνων, ειδικά σε άτομα με χρόνια αποφρακτική πνευμονική διαταραχή.

Πουλερικά

Κοτόπουλο, γαλοπούλα και άλλα μικρά πουλερικά μπορούν να ωφελήσουν τα πνευμόνια σου. Σύμφωνα με το Γραφείο Συμπληρωμάτων Διατροφής, αυτά τα τρόφιμα είναι υψηλά σε βιταμίνη Α. Μάθε πως το σώμα σου μπορεί να απορροφά ζωικές εκδόσεις της βιταμίνης Α καλύτερα από τις φυτικές εκδόσεις.

Καρύδια για υγιείς πνεύμονες

Τα καρύδια είναι μια χορτοφαγική πηγή ωμέγα-3 λιπαρών οξέων. Η κατανάλωση κανονικών μερίδων καρυδιών – περίπου μία χούφτα ημερησίως – μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση του άσθματος και άλλων αναπνευστικών παθήσεων.

Φασόλια

Σύμφωνα με την Αμερικανική Εταιρεία Καρκίνου, τα φασόλια μπορούν να υποστηρίξουν την υγεία των πνευμόνων. Τα κόκκινα φασόλια, τα pinto, τα μαύρα και άλλα φασόλια είναι καλές πηγές αντιοξειδωτικών, που καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες που μπορεί να βλάψουν τους πνεύμονες.

Μούρα για υγιείς πνεύμονες

Τα μούρα είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, τα οποία όπως αναφέρει η Αμερικανική Εταιρεία Καρκινοπαθών προστατεύουν τους πνεύμονες. Το Acai και το βατόμουρο είναι δύο από τις κορυφαίες πηγές, αλλά τα βακκίνια (μύρτιλλα), τα σταφύλια και οι φράουλες είναι επίσης καλά για τους πνεύμονες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:
Κάπνισμα: Πόσο καιρό χρειάζεται να συνέλθουν οι πνεύμονες από το τσιγάρο

In this article