Υπό προϋποθέσεις η διαφήμιση των συμπληρωμάτων διατροφής

22-09-2017

Μέτρα για τα συμπληρώματα διατροφής λαμβάνει το υπουργείο Υγείας με στόχο την εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την κοινοτική (ΟΔ/2002/46/ΕΚ (ΕΕ ΕL 183/12.7.2002). Μεταξύ άλλων, στη σχετική απόφαση αναφέρεται ότι «επισήμανση, παρουσίαση και διαφήμιση των συμπληρωμάτων διατροφής δεν πρέπει να αποδίδει στα προϊόντα αυτά ιδιότητες πρόληψης, αγωγής ή θεραπείας ανθρώπινης νόσου, ούτε να αναφέρει τέτοιες ιδιότητες».

Μάλιστα, η επισήμανση των συμπληρωμάτων διατροφής περιλαμβάνει υποχρεωτικά και τα ακόλουθα στοιχεία με ευανάγνωστο και ευδιάκριτο τρόπο:

α) το όνομα των κατηγοριών θρεπτικών συστατικών ή ουσιών που χαρακτηρίζουν το προϊόν ή ένδειξη σχετική με τη φύση των εν λόγω θρεπτικών συστατικών ή ουσιών,

β) τη συνιστώμενη για ημερήσια κατανάλωση δόση του προϊόντος,

γ) προειδοποίηση να μην γίνεται υπέρβαση της συγκεκριμένης συνιστώμενης ημερήσιας δόσης.

δ) δήλωση ότι τα Συμπληρώματα διατροφής δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται ως υποκατάστατο μιας ισορροπημένης δίαιτας.

ε) δήλωση σύμφωνα με την οποία τα προϊόντα πρέπει να φυλάσσονται μακριά από τα μικρά παιδιά.

στ) ο αριθμός γνωστοποίησης στον ΕΟΦ με μνεία ότι το προϊόν δεν υπόκειται σε διαδικασία αδειοδότησης.

ζ) η προειδοποίηση: «Το προϊόν αυτό δεν προορίζεται για την πρόληψη, αγωγή ή θεραπεία ανθρώπινης νόσου. Συμβουλευτείτε τον γιατρό σας αν είστε έγκυος, θηλάζετε, βρίσκεστε υπό φαρμακευτική αγωγή ή αντιμετωπίζετε προβλήματα υγείας».