“Αγκάθια” στα ελληνικά νοσοκομεία η καθαριότητα και η συμπεριφορά του προσωπικού

28-11-2018

Δυσαρεστημένοι εμφανίζονται οι Έλληνες ασθενείς από τη συμπεριφορά το προσωπικού των νοσοκομείων, κυρίως ιατρικού αλλά και από την φροντίδα που έλαβαν στα δημόσια νοσοκομεία. Ενδεικτικό είναι ότι το 2017 υποβλήθηκαν στα ασθενείς στα Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας 1.632 γραπτές καταγγελίες – παράπονα από χρήστες υπηρεσιών υγείας.

Σχεδόν μια στις τρεις καταγγελίες (542) αφορούσαν σε ανάρμοστη συμπεριφορά προσωπικού των νοσοκομείων –κυρίως ιατρικού. Οι 351 σε πλημμελή φροντίδα που έλαβαν από το προσωπικό και οι 206 σε προβλήματα πρόσβασης στα διαγνωστικά εργαστήρια, τακτικά ιατρεία και στα επείγοντα.

Οι καταγγελίες – παράπονα διαφοροποιούνται από νοσοκομεία σε νοσοκομεία. Έτσι στα νοσοκομεία της Αττικής, το πρόβλημα επικοινωνίας ή/και αδιαφορίας του προσωπικού προς τους ασθενείς αναφέρεται με μεγάλη συχνότητα. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία, μόνο στα νοσοκομεία της 1ης Υγειονομικής Περιφέρειας Αττικής έγιναν πέρυσι 518 γραπτές αναφορές καταγγελίες από τις οποίες 317 ήταν για ανάρμοστη συμπεριφορά και για πλημμελή φροντίδα.

«Αγκάθια» για τα νοσοκομεία, σύμφωνα τουλάχιστον με τους χρήστες υπηρεσιών οι οποίοι υπέβαλαν αναφορά, παραμένουν τα θέματα καθαριότητας και λειτουργικότητας των χώρων των νοσοκομείων. Επίσης, οι ελλείψεις υλικών και τεχνολογικού εξοπλισμού, η απροθυμία που αντιμετωπίζουν από τις υπηρεσίες όταν ζητούν τον ιατρικό τους φάκελο, αλλά και τα περιστατικά κλοπών κατά τη διάρκεια νοσηλείας.