Γιατί όχι και οι τροπολογίες του υπουργείου Υγείας σε δημόσια διαβούλευση;

20-09-2019

Του Βασίλη Βενιζέλου

 

Είναι σχεδόν σίγουρο ότι ο υπουργός Υγείας Βασίλης Κικίλιας και ο υφυπουργός Υγείας Βασίλης Κοντοζαμάνης έχουν ήδη έτοιμες τουλάχιστον τρεις πολύ σημαντικές τροπολογίες, οι οποίες είναι προγραμματισμένο να ενταχθούν στο αναπτυξιακό νομοσχέδιο του Άδωνι Γεωργιάδη, το οποίο ετέθη ήδη σε δημόσια διαβούλευση και ίσως κατατεθεί την ερχόμενη εβδομάδα στη Βουλή.

Πρόκειται για την τροπολογία με την οποία μετατρέπεται ο Εθνικός Οργανισμός Δημοσίας Υγείας (ΕΟΔΥ) σε νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου, την τροπολογία με την οποία ενοποιείται το Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων Υγείας (ΕΚΕΠΥ) του υπουργείου Υγείας στο Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας (ΕΚΑΒ) και την τροπολογία για την ενίσχυση και την ολοκλήρωση του αντικαπνιστικού νόμου, με την οποία θα απαγορεύεται επίσης το κάπνισμα σε ορισμένους ανοιχτούς δημόσιους χώρους, στους οποίους συγκεντρώνονται παιδιά.

Δεν είναι αλήθεια ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας επιθυμεί, τουλάχιστον για την τροπολογία επί του αντικαπνιστικού νόμου, να κερδίσει την ευρύτερη δυνατή κοινωνική συναίνεση;

Δεν είναι αλήθεια ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας θα επιθυμούσε να καταστήσει σαφές στην ευρύτερη κοινή γνώμη ότι η ενοποίηση ΕΚΑΒ – ΕΚΕΠΥ του υπουργείου Υγείας αποτελεί μία μείζονα τομή στη διάρθρωση εκείνων των υγειονομικών μηχανισμών, οι οποίοι εμπλέκονται στην αντιμετώπιση του επείγοντος και στην διαχείριση των υγειονομικών κρίσεων;

Δεν είναι αλήθεια ότι η μετατροπή του ΕΟΔΥ σε νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου οφείλει να κερδίσει την κοινή γνώμη, στη βάση των πλέον ορθολογικών επιχειρημάτων σχετικά με την καλύτερη ανταπόκριση του Οργανισμού σε ενδεχόμενες κρίσεις της δημόσιας υγείας στη χώρα μας, αλλά και στην ταχύτατη πρόσληψη εκείνων των γιατρών και των νοσηλευτών, οι οποίοι είναι άκρως απαραίτητοι, προκειμένου να τεθεί σε πλήρη λειτουργία το σύνολο των πλήρως εξοπλισμένων, αλλά ακόμη κλειστών κλινών σε μονάδες εντατικής θεραπείας (ΜΕΘ) των νοσοκομείων του ΕΣΥ όλης της χώρας;

Προκύπτει, λοιπόν, αβίαστα και ειλικρινώς το εξής ερώτημα:

Δεν θα μπορούσαν ο Βασίλης Κικίλιας και ο Βασίλης Κοντοζαμάνης, σε συνεννόηση, ασφαλώς, με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, να θέσουν επίσης σε δημόσια διαβούλευση τις ως άνω τρεις πολύ σημαντικές τροπολογίες του υπουργείου Υγείας, ακόμη κι εάν μία τέτοια διαδικασία δεν προβλέπεται τυπικώς για τροπολογίες, παρά μόνον για νομοσχέδια;

Δεν θα αποτελούσε αυτή η κίνηση άλλο ένα θετικό βήμα προς την ορθή νομοθέτηση εκ μέρους της κυβέρνησης και της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υγείας, ένα βήμα για το οποίο ουδείς θα είχε να καταθέσει αρνητικά σχόλια;

Καιρός, πάντως, υπάρχει ακόμη…