Eύκολες, οικονομικές και υγιεινές διατροφικές συνήθειες την εποχή του κορονοϊού

Χρήσιμα και γρήγορα tips που μπορούν να μας βοηθήσουν να αλλάξουμε τον τρόπο διατροφής μας, να στραφούμε σε πιο υγιεινές επιλογές και το κυριότερο χωρίς να… κουραστούμε!

Τους τελευταίους μήνες η καθημερινότητα των πολιτών σε όλο τον κόσμο έχει αλλάξει δραματικά, με την πανδημία του κορονοϊού να επηρεάζει σχεδόν το σύνολο των εμπορικών και καταναλωτικών δραστηριοτήτων μας. Ο εγκλεισμός αλλά και ο… φόβος, οδήγησαν στην υπερκατανάλωση και την αύξηση των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ, όπου σύμφωνα με έρευνες καταγράφηκε ακόμη +80% άνοδος στον τζίρο, με αποτέλεσμα να υπάρξουν περιπτώσεις καταναλωτών που συγκέντρωσαν δεκάδες “άχρηστα” τρόφιμα στα σπίτια τους ή ακόμη και να παρατηρούνται ελλείψεις στην αγορά τροφίμων, οι οποίες ευτυχώς αντιμετωπίστηκαν άμεσα.

Ο πανικός και η υπερκατανάλωση σίγουρα δεν είναι οι καλύτεροι σύμβουλοι σε εποχές όπου επικρατούν συνθήκες σαν τις παρούσες και για αυτό η σωστή οργάνωση, ο προγραμματισμός αλλά και ο έλεγχος των αγορών μας πρέπει να αποτελούν σίγουρα προτεραιότητες των καταναλωτών. Δεν χρειάζεται άλλωστε κανείς να καταφύγει σε περιττές δαπάνες ούτε να στραφεί σε διατροφικές “ατασθαλίες”, αλλά αντίθετα μπορεί να ακολουθήσει έξυπνες και χρήσιμες διατροφικές συμβουλές, που θα τον διατηρήσουν υγιή, θα περιορίσουν τις άσκοπες δαπάνες και θα του προσφέρουν σιγουριά και ασφάλεια την εποχή της πανδημίας.

Φρούτα και λαχανικά!

Δύο πράγματα που δεν πρέπει να λείπουν από κανένα τραπέζι την εποχή της πανδημίας – και όχι μόνο – είναι αναμφισβήτητα τα φρούτα και λαχανικά. Μπορεί το να τα διατηρήσει κανείς φρέσκα να μην είναι εύκολη υπόθεση, ωστόσο μπορείτε σίγουρα να ξεκινήσετε αγοράζοντας συγκεκριμένο αριθμό φρούτων και λαχανικών (τόσα όσα χρειάζεστε κάθε φορά), ώστε να μην περισσεύουν, να μην σαπίζουν και να μην αλλοιώνονται. Υπάρχουν φρούτα που μπορείτε να τοποθετήσετε στην κατάψυξη και να τα καταναλώσετε σε βάθος χρόνου, όπως για παράδειγμα οι φράουλες ή τα μύρτιλλα, υπάρχουν ωστόσο και αυτά που δεν πρέπει να τοποθετήσετε ούτε στο ψυγείο, όπως οι μπανάνες, καθώς κινδυνεύουν να χάσουν τις θρεπτικές ουσίες τους, να σαπίσουν και να αχρηστευτούν πιο εύκολα.

Δυστυχώς παρά το γεγονός ότι τόσο τα λαχανικά όσο και τα φρούτα είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και ικανά να θωρακίσουν την άμυνα του οργανισμού μας απέναντι σε ιώσεις, το κόστος απόκτησής τους είναι χαμηλό και αποτελούν μια αξιόπιστη διατροφική επιλογή για κάθε ανθρώπινο οργανισμό, η κατανάλωσή τους στην Ελλάδα παραμένει χαμηλή, καθώς σύμφωνα με σχετικά στατιστικά μόλις οι μισοί ενήλικες στην χώρα αναφέρουν ότι τρώνε φρούτα! Αυξήστε την ημερήσια κατανάλωση φρούτων και λαχανικών και επιλέξτε να αγοράζετε περιορισμένες ποσότητες αυτών, ώστε να παραμένουν φρέσκα και να μην αναγκάζεστε να τα πετάτε.

Πηγή: Louis Hansel @shotsoflouis – Unsplash

Δημιουργήστε “απόθεμα” με σνακ

Ο εγκλεισμός και ο περιορισμός των μετακινήσεων διογκώνει τη… λιγούρα. Όσο περισσότερο μένει κάποιος στο σπίτι, τόσο πιο επιρρεπής φαίνεται πως είναι στο να καταναλώνει ανθυγιεινά σνακ όπως σοκολάτες και πατατάκια. Σε αυτό το σημείο η σωστή οργάνωση μπορεί να αποβεί σωτήρια. Αφιερώστε μια στιγμή μέσα στην εβδομάδα για να φτιάξετε υγιεινά σνακ και δημιουργήστε ένα απόθεμα με αυτά, ώστε κάθε φορά που θα θέλετε να τσιμπολογήσετε κάτι να έχετε πάντα μια υγιεινή επιλογή. Εσφαλμένη υπάρχει η αίσθηση στους καταναλωτές πως το υγιεινό σημαίνει και ακριβό. Λάθος! Το να φτιάξετε ένα υγιεινό σνακ όπως μπάρες δημητριακών, σπιτικά ποπ κορν, κέικ με ταχίνι ή βαζάκια βρώμης και φρούτα και ξηρούς καρπούς, δεν κοστίζει τίποτα συγκριτικά με τα χρήματα που δαπανά κάποιος σε άσκοπες αγορές ανθυγιεινών σνακ.

Μια έξυπνη λύση είναι να οργανώσετε τις αγορές υγιεινών πρώτων υλών. Στο φυλλάδιο ΑΒ Βασιλόπουλος θα βρείτε σίγουρα κάθε εβδομάδα ξηρούς καρπούς με λιγότερο από 2 ευρώ, ενώ με μια επίσκεψη στο ηλεκτρονικό κατάστημα του Σκλαβενίτη μπορείτε να προμηθευτείτε υλικά για ένα ολόκληρο ταψί με μπάρες δημητριακών, ξοδεύοντας λιγότερο και από 5 ευρώ. Εναλλακτικά, μπορείτε να βρείτε έτοιμα υγιεινά σνακ σε φούρνους και σούπερ μάρκετ της γειτονιάς σας, να προμηθευτείτε αρκετά για μια εβδομάδα και να τα καταναλώνετε κάθε φορά που νιώθετε ότι χρειάζεστε ένα σνακ.

Περιορίστε τα επεξεργασμένα τρόφιμα

Τα επεξεργασμένα τρόφιμα μπορεί να κυριαρχούν στην αγορά, ωστόσο σίγουρα δεν χαρακτηρίζονται ως μια σωστή διατροφική συνήθεια. Ειδικά σε μια εποχή πανδημίας, η άμυνα του οργανισμού μας πρέπει να παραμένει πρώτη προτεραιότητά μας. Ξεκινήστε περιορίζοντας την ποσότητα επεξεργασμένων τροφίμων που καταναλώνετε και επιλέξτε τρόφιμα χωρίς συντηρητικά ή που να έχουν υποστεί μεγάλη επεξεργασία. Τα έτοιμα γεύματα και τα συσκευασμένα σνακ επιβαρύνουν τον οργανισμό μας με κορεσμένα λιπαρά και σίγουρα δεν αποτελούν μια σωστή διατροφική συνήθεια, ειδικά στην εποχή του κορονοϊού. Στραφείτε στα φρέσκα φρούτα και αυξήστε τις ποσότητες του φαγητού που ετοιμάζετε μόνοι σας στο σπίτι, ώστε να γνωρίζετε επ’ ακριβώς τα υλικά που έχουν τοποθετηθεί μέσα σε αυτό και να είστε σε θέση να παραμείνετε υγιείς και ασφαλείς.

Οι διατροφικές συνήθειες μας δεν αλλάζουν από τη μια μέρα στην άλλη και αυτό είναι το μόνο βέβαιο. Ωστόσο ξεκινώντας με μικρές αλλά σταθερές αλλαγές, μπορούμε να δούμε τον οργανισμό μας να μεταβάλλεται προς το καλύτερο. Το πρώτο βήμα ξεκινά πάντα από τα ψώνια. Πραγματοποιήστε έξυπνες αγορές, αποφεύγοντας τις σπατάλες και τα περιττά έξοδα, και στραφείτε σε φρέσκα προϊόντα που δεν έχουν υποστεί επεξεργασία. Ενισχύστε την άμυνα του οργανισμού σας με βιταμίνες και θρεπτικά στοιχεία και απομακρύνεται κάθε ανθυγιεινό σνακ!

In this article